• Joji

Kostnad sy upp tärnklänningar?

Vi funderar på att låta sy upp klänningar till mina tre tärnor... Jag tänkte därför höra med er som också gjort detta: vad kostade det?

Förstår att det kan variera beroende på hur avancerade de ska vara, vilken längd de ska ha, vilket tyg man använder osv. Därför är jag intresserad av alla svar!

• Svar på tråden Kostnad sy upp tärnklänningar?
  • Joji

Ingen som låtit sy upp tärnklänningar...?

• Sommarbrud 08

Jag kommer nog att sy upp tärnklänning och det är en vän till min svärmor som ska göra det. Tror hon kommer att ta runt 300 kr så det är ju otroligt bra pris.. eller det känns som ett bra pris jag vet inte alls egentligen!

• lycklig78

Vi syr upp till tärnorna.

Klänningarna är hellånga med rynkor över brösten. Klänningen "delar sig" under rumpan där det kommer fram ett ivoryfärgat släp. De går på 1360:-/st.

• Joji

lycklig 78 - är det hos en "vanlig" sömmerska, eller någon ni känner?

• lycklig78

Jag fick kontakt med henne genom en vän som gifte sig i somras. Hon har en mängd klänningar att välja mellan, så får man välja vilken färg man vill ha genom färgkarta.

Hon skickar det bergis utomlands med dessa priser. Tror hon heter Ivanella eller liknande om man kollar blocket eller tradera. Hon är väldigt hjälpsam och trevlig och min vän var jättenöjd!

• Lycka o Kärlek

Duktiga "hobby-sömmerskor" kanske tar mellan 300-600kr för att sy upp en klänning. Min mormor sydde tre klänningar (tärn) och det fick hon 500kr för(hon hade sagt att hon inte ville ha något).

• Princess Nightingale

Jag tankte sy tarnornas klanningar sjalv men jag kanske ar lite inne pa att bestalla dom fran en sadan dar kinaklanningsida ocksa. Far se hur mycket jag har att gora ca 4 manader innan

• Joji

500-600 låter ju som toppriser! Undrar dock vart man kan hitta en "hobbysömmerska"... Jag känner tyvärr ingen som kan sy...

Svar på tråden Kostnad sy upp tärnklänningar?