• TEB08

Vita nejlikor?

Har sa fruktansvart svart att bestamma mig for blommor till brollopet - kan ni hjalpa till?

Vi har bestamt oss for vitt och har inte lust att lagga ner en mindre formogenhet, men vill ju anda att det ska vara vackert. Har varit inne pa gerbera, pioner (lite tidigt), tulpaner (lite sent) och nu senast nejlikor. Har sett bilder pa tatt, tatt bundna buketter med nejlikor och grona blad runt omkring som ar vackra (gillar normalt inte nejlikor...). Vi behover min bukett och buttonieres, bordsdekorationer och dekorationer av vigselplatsen (forhoppningsvis kan vi anvanda samma for de tva sista).

Kan man ha vita nejlikor pa ett brollop? Blir det for mycket begravning? Ser det "billigt" ut?

Hjalp!

• Svar på tråden Vita nejlikor?
  • TEB08

Tack - skont att hora att du inte tycker att det blir helt fel

• Kärlek ger näring åt själen

Jag ska ha nejlikor i min brudbukett
    Fast inte helt vita.. ska försöka kolla omdet finns vita med blått uppe på (det finns med rosa uppe). Och sedan någon annan färg. Både jag och min tärna tycker dessa blommor är fina plus att de är väldigt tåliga

• Jenniecarlsson

För mig personligen är nejlikor något man har på begravningar. Ska dock tillägga att jag aldrig sett nejlikor som brudbukett men kan mycket väl tänka mig att det kan bli fint=)

• MissDoe

Ska man vara riktigt petig så tror jag att den vanligaste begravningsblomman är röda rosor.. och det har väl inte hindrat nån?

Tycker inte det spelar så stor roll var blommorna används annars, huvudsaken att man själv tycker om dom! Personligen så älskar jag nejlikor!

JennieCarlsson på gamman.se där har de en brudbukett i nejlikor Super snygg

Jag tror nog inte det spelar så stor roll som missdoe säger. Så är nog rosen en mer begravningsblomma och den använder man ju egentligen till alla tillfällen i livet

• avil

förr ansågs väl nejlikan vara lite av "begravningsblomma",men det kommer ju bort mer o mer.....jag älskar nejlikor!! o kan absolut tänka mig ha rosa nejlikor i min bukett!

• 040409

Min syster hade en bukett med långa vita nejlikor med ett vitt brett band runt skaften på hennes bröllop, den var jättefin! är nästan lite sugen på det själv, men vill inte härmas... hennes tärna hade en likadan lite mindre bukett, och i fönstrerna i kyrkan stod där stora vaser med vita nejlikor. Så visst kan man ha nejlikor på bröllop!

• Mrs Fairy

Absolut...ska själv bara ha nejlikor i min bukett

• TEB08

Ni har ratt som vanligt - huvudsaken ar att man sjalv gillar det.

Far val se det som en chans att "omskola" ev slaktingar som tycker att det ar begravning....

TEB08 min mamma är sådan. Men jag fick för mig att det var min mormor men min mormor sa bara " Det är så fint med nejlikor"
    Så för att omvända dem så säg som det stod längre upp i tråden "Men röda rosor är den vanligaste begravninsblomman" =)

• streckgumman

Absolut att du kan ha det. nejlikan måste bort ur begravnings härvan. ett tipps på andra vitra blommor är krukväxten våreld. bra fetbladig växt som man kan skära av och lägga i vatten eller sticka i oasis. de ser ju ut som små buketter i sig. billigt med krukväxter. finns både som enkelblommande (kalanchoe) och dubbelblommande (kalandiva)

• maja hed

Ja, det är många blomsterhandlare som tycker att nejlikan är en underskattad blomma, eftersom att det är både vacker och håller sig fin väldigt länge, (ingen nickeblomma) ska nog själv blanda vita rosor och gröna nejlikor.

• Gasa

hade limegröna nejlikor i min bukett...fullkomligt älskade dom!!

• PennyJenny

Har aldrig förstått varför liljor och nejlikor alltid ska klassa som begravningsblommor men inte röda rosor som är så vanligt att man lägger på kistan. Om du gillar nejlikor så kör på det! Jag tycker personligen att det är en jättfin blomma, fyller ut fint och finns i massa varianter.

• TEB08

Tack alla! Det blir vita, tatt bundna nejlikor med gron runt och tre sma orkideer. Bild kommer i borjan av maj nar vi ar tillbaka fran Italien.

• konichiwa girl

Det låter jättefint. Jag är själv superförtjust i nejlikor, de är vackra och så varierande! I min förra brudbukett hade jag liljor trots att alla protesterade för att det skulle vara "begravningsaktigt", men inte var det någon som tänkte på det när vi stod där. Det såg ju ut som en brudbukett!

• Äntligen är det min tur

Jag ska också ha nejlikor i min bukett. Ev vita. Men helst ljust ljust rosa. Finns inte det blir det nog vita
    Finns en bild i mitt galleri!

Jag köpte nejlikor igår som var vita/rosa. Super fina. Tänkte mest kolla hur det gick att binda den bukett av det. Jag kommer att köra vita nejlikor med någon blå blomma i. Tycker de är så fina.

Svar på tråden Vita nejlikor?