• Skottdagen2008

Skottdagen2008s bröllopsdag

Så är då Skottdagen2008 FRU och här kommer beskrivningen av min dag. Jag säger bara en sak; det gick alldeles för fort!!

Man kan väl säga att dagen började hos frissan kl. 08.00. Då hade jag ätit hotellfrukost, hämtat min tärna och även en lättare lunch som vi skulle äta innan fotografen. Väl hos frissan så gick det rätt fort. Var inte ett dugg nervös. Frissan blev först lite för tantig, men efter lite guidning så blev den som jag önskade.

Kl. 09.15 kom min m2b dit med min lillebror. M2bs frisyr skulle också fixas av ett proffs. Jag och tärnan åkte vidare hem till lillebror där vi skulle sminka oss, klä på oss och få i lite mat.

Kl. 12.00 samlades alla i följet hos fotografen. Då hade m2b och lillebror även hämtat blommorna till oss alla. Buketten blev inte helt 100%, men 95% i alla fall. Jag tror det blev en litet missförstånd i blomsterbutiken, men den var vacker ändå.

Var inte ett dugg nervös än heller och m2b var så himla stilig. Vi var verkligen supersnygga ihop och det sa även fotografen, dvs att det var så kul att fotografera ett ihopstylat par och inte ett par där hon valt sin outfit och han sin så att de såg snygga ut var för sig, men inte ihop. Han tyckte vi verkligen hade lyckats få ihop hela gänget utan att vara för stelt stylade. Efter över 2 timmar var vi klara och då hade vi bilder på följet också. Kan ångra lite att vi inte tog några allvarligare bilder för han bad oss le hela tiden och de blir lite mycket kanske.

Efter detta åkte vi så äntligen mot kyrkan. Jag och tärnan åkte i en bil och m2b med marsalker i en annan och tur var ju det så att jag skulle kunna sjunga upp min röst inför den hemliga solosången.

Vi kom dit en kvart innan och satt i bilen och bara väntade. Så var det då äntligen dags och kan ni tänka er, jag var inte så nervös nu heller. Det kändes bara så naturligt och självklart så när vi tågade in i kyrkan log jag åt alla jag såg och kollade mig runt om kring och inte bara rakt fram med ett stelt leende. M2b gick tyvärr lite för fort så vi hann nästan ikapp prästen, men jag kunde ju inte dra i honom precis.

Väl framme vid altaret gick allt så himla fort. Plötsligt hade vi kysst varandra och det blev tyst. Hon som kompade på pianot satte sig och jag såg hur m2b kollade på vår soloist och inte fick ihop det då hon satt kvar!! Så började hon spela och jag liksom bara kollade lite konstigt på honom som att jaha, vad händer nu och så började jag sjunga och det gick jättebra säger mina gäster (fick väldigt många komplimanger och många som sa, kan du sjunga), själv var jag lite nervös tyckte jag, men de sa att det då inte märktes i alla fall. Jag tyckte rösten nog skulle klingat lite bätre om jag inte varit nervös. Efter solosången gick allt på en räls och all nervositet släppte. Plötsligt var det över i kyrkan och vi gick ut på trappan och tog emot gästrna som hade tomtebloss längs sidorna till hästsläden.

Efter hästslädeåktningen genom hela Jukkasjärvi satte vi oss i bilen och for till lokalen. Där togs vi emot med brudskålen och kramade alla. Vi satte oss och åt och drack och lyssnade på tal, tyvärr inget från min familj då de är så himla nervösa och verkligen inte vill hålla tal. Vi lyssnade på möhippan och svensexan och sjöng allsånger och så var det dags för tårtan. Den kom in och var 5 våningar hög!

Åt så tårtan och så skulle vi dansa vals och jag säger bara det, den valskurs vi har gått kunde vi skippat för jag trampade på min klänning vid fler än ett tilfälle och den var för snäv och hade för litet släp för att kuna lyftas upp och för långt för att inte vara i vägen så jag trampade den på kanten hela tiden. Tur att vi då bröt till showen "You´re the one that I want" och den gick superbra för då lyfte jag ordentligt på klänningen upp till knäna.

Efter detta var det dags för skoleken och så mingel och dans. Vi var sist i lokalen och gick därifrån kl. 3 på natten. Sov, sov, sov i 4 timmar sedan var det dags för hundsläde fast före det hade jag gett secret boxen och skivan med solosången

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-15 10:24
    Hr fått lite bilder från vännerna som jag uppdaterat i mitt galleri

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 19:44
    Så har jag efter förfrågan tagit mig i kragen och lagt in bilder på våra trycksaker också.

• Svar på tråden Skottdagen2008s bröllopsdag
  • Thailand 08

Grattis! Visst går dagen alldeles för fort?

• Skottdagen2008

Ja, jag minns knappast dagen bara allt som hänt, men det verkar gå i någon sorts supersnabb film i huvudet.

Thailand 08 skrev 2008-03-04 10:30:59 följande:

Grattis! Visst går dagen alldeles för fort?
  • Skottdagen2008

Jag hoppas att gästerna tyckte det gick i lagom takt för när man själv varit gäst tycker mand et i alla fall, men som brud går det i rekordtempo.

• Thailand 08

Det gjorde dom säkert.

• Miss Blue

Låter som ni fick ett drömbröllop!
    Vad modig du är att sjunga inför alla!!
    Jag sjöng när jag var mindre, men nu har jag för lite självförtroende för att fixa det - och speciellt inte på bröllopsdagen!!
    Stort grattis igen!!

• Skottdagen2008

Jag trodde att jag skulle vara nervös, men det gick mycket enklare än jag trott. Jag var inte alls så nervös, bara lite

Miss Blue skrev 2008-03-04 13:22:29 följande:

Låter som ni fick ett drömbröllop!Vad modig du är att sjunga inför alla!!Jag sjöng när jag var mindre, men nu har jag för lite självförtroende för att fixa det - och speciellt inte på bröllopsdagen!! Stort grattis igen!!
  • Akvavit

Jag är nyfiken, hur gick det med din ring, blev du nöjd till slut?

• MrsFellerA

Grattis! Låter som ni hade det helt underbart.

• Skottdagen2008

Absolut, men jag verkar ha råkat skrapat dem mot något hårt för det har fått lite "repor"

Akvavit skrev 2008-03-04 13:40:35 följande:
    Jag är nyfiken, hur gick det med din ring, blev du nöjd till slut?
  • Ankan80

Grattis! Det verkar ha varit ett lyckat bröllop!!

Svar på tråden Skottdagen2008s bröllopsdag