• TigerLinn

OT Skatteåterbäring??

hej!

jag och min m2n har förr planerat bröllop.
    jag funderar på att ta upp det på tal igen nu när allt som stoppade planerna förra året lagt ner sig lite.

problemet är att vi inte har några pengar sparpengar fick vi lägga på annat.

vi har inte tänk ha något jätte bröllop max 20 tusen.
    vi har de mesta i små väg så som hans kläder utom slips bestmans kläder tärnkläder m.m. och inbjudnings korten är klara ska bara isf skriva en ny insida allt i pappers och dekorations väg är klart smycken m.m.

det är endast stora utgifter kvar

min klänning, maten till festen och liknanade. fotograf.

min fråga är nu.

jag har under förra året haft ett jobb under några månader och då körde jag väldigt mycket egen bil. den liten del av det jag körde fick jag tillbaka från företaget men resten ska deklareras det är klart.

min fråga är nu. hur räknar jag ut ungefär hur mycket jag får tillbaka?
    jag har hört att om man deklararear via e legitimation så får man skatteåterbäringen till midsommar. stämmer det?

min tanke är nu om ni kan hjälpa mig att om man får tillräcklingt + de vi kan hinna spara så kanske vi kan låna av mina föräldrar till midsommar.

så kan nån hjälpa mig?

hoppas det..

• Svar på tråden OT Skatteåterbäring??
  • lillasmilla

HEJ
    jag vill inte på något sätt grusa dina planer... men vi fick förra året tillbaka typ 5000 på resekostnader, och då körde jag 5.5mil om dagen, hela året. tyvärr är det ingen förmögenhet man får tillbaka. men ja, man får tillbaka innan midsommar OM det inte är något som de vill titta närmare på.... Hoppas att det löser sig för er!

• TigerLinn

får man fråga hur många bil du deklarerade de årtet totalt?

du sätter inte krus i mina planera. jag skrev inte hur många mil jag körde under de månaderna men det var mycket me rän de flesta kör både provat och i jobbet på ett år.

vet du hur man räknar? jag har hört att man räknar en viss summa per mil vilken är den? sedan drar de skatt på den summan stämmer det?

lillasmilla skrev 2008-03-03 15:33:22 följande:
    HEJjag vill inte på något sätt grusa dina planer... men vi fick förra året tillbaka typ 5000 på resekostnader, och då körde jag 5.5mil om dagen, hela året. tyvärr är det ingen förmögenhet man får tillbaka. men ja, man får tillbaka innan midsommar OM det inte är något som de vill titta närmare på.... Hoppas att det löser sig för er!
  • TigerLinn

tack
    vet du hur om det är sant att man betalar askatt på skatte återbäringen?
    är det vanlig kommunalskatt isf?

lillasmilla skrev 2008-03-03 16:50:55 följande:
    www.skatteverket.se/download/18.19b9f599116a9... kolla denna sidan, och gå in på avdrag eller inte avdrag. där står det hur man gör. Lycka till!
  • TigerLinn

puffar?? ingenn annnan?

• Blomsterbrud

Du måste ha kört rätt mycket bil för att få avdrag, tror det är typ 18kr / mil sen är det det över 8000 som man får tillbaka, det är skatt på det oxå har jag för mig...

• TigerLinn

mmmm har kört mycket.. :) tack

• Bellanote

18 kr milen får du dra av. och sen på slut summan drar du av 7000 och sen skatt på det med.. och vola där har du sen din egna summa som du får tebax. och Ja du får pengarna innan sommaren om du dek via e-leg.

Svar på tråden OT Skatteåterbäring??