• Sandra86

Det gick ju lätt med ringmåttet

Jag har gått och funderat och funderat på hur tusan jag skulle få min sambos ringmått eftersom jag tänkt att fria till honom med ringar. Men det gick ju enkelt!
    Jag höll på och spackla väggarna ute i vårat nybygge och missade att posten kom, så han hämtade den först och fick se kuvertet med ringmåtten i. Han frågade mig vad det var förnågot eftersom det med stora bokstäver stod "vigselbutiken" på kuvertet.
    Jag skämtade till om att jag beställde den där för skojs skull eftersom vi alltid har pratat om giftemål och förlovning. Och att jag skulle vilja se vilket ringmått jag hade. Så jag frågade vad han hade för ringmått, han provade och vi fick svar. Lätt som en plätt! =) Han fråga inget mer heller.

• Svar på tråden Det gick ju lätt med ringmåttet
  • Waersta

Typiskt karlar att inte vara smartare än så.

• Sandra86

Haha, jag tänkte detsamma.

• Peters Fridelina

Lurigt! Fast jag är säker på att min m2b inte hade släppt det. Han är för nyfiken och envis.

Jag har ett problem med mitt ringmått nu! Fick förlovningsringen i somras. Jag har riktigt smala
    fingrar, det förstod jag när vi beställde dem. Men
    nu har jag gått ner i vikt och då är ringen lös! Jag
    går helt klart ner i vikt på fel ställen!!! Tänkte se
    om jag kan hålla vikten ett år eller så, sen får jag ta
    in den om det är möjligt. Så ett tips, tänkte ni gå ner i vikt så gör det INNAN ni förlovar er. Så slipper ni min ringvånda! Ska gifta mig snart, men vill ju ändå hålla vikten efteråt också.

• Sandra86

Peters Fridelina:
    Jag tog ett mått som nu egentligen var 1 storlek för liten, jag får på mig den men den sitter lite tajt. Håller nämligen på att gå ner i vikt så jag tänkte på det.
    Men tack i alla fall för tipset!

• egensinnig

Jag förlovade mig mitt under graviditeten med korvfingrar
    Men guldsmeden sa att om den blir för stor kan man lägga i pluttar med guld på insidan så den passar bättre. Min går inte minska på annat sätt pga stenar

• Peters Fridelina

Sandra86, skönt att höra att du hade huvudet på skaft till skillnad från mig.

Tack egensinnig för tipset. Vi har förlovningsringar med text på sidan, så de är inte så lätta att ta in.

• augustibrud08

Jag tror nog att han fattade men inte sa något...eller?

• Munchkin
    Sandra86 skrev 2008-03-03 15:30:02 följande:
    Peters Fridelina:Jag tog ett mått som nu egentligen var 1 storlek för liten, jag får på mig den men den sitter lite tajt. Håller nämligen på att gå ner i vikt så jag tänkte på det. Men tack i alla fall för tipset!
    Tänk på att inte alla som går ner ( eller upp för den delen) i vikt ändrar mått på fingrarna....
Svar på tråden Det gick ju lätt med ringmåttet