• SweetSun

Nära släkting..

Jag har en far som jag inte har sån jättebra kontakt med. Vi pratar med varandra bara ibland. Problemet är att han är alkoholist, och han känner inte en kotte av de andra som vi ska bjuda.

Jag vet att han skulle bli otroligt besviken om han inte får komma på sin enda dotters bröllop.. men hur ska jag göra?? Jag är skitnervös över att han ska förstöra festen, och dels att han inte känner nån, och han har förakt från min släkt.

Ska jag bjuda eller vad?

• Svar på tråden Nära släkting..
  • Efter 11 år är det min tur

Jag tycker du skall vara ärlig mot din pappa och säga till honom att du vill att han kommer men under förutsättning att han håller sig nykter,jag tycker du kan kräva det....sen om han inte känner nån så kanske han får nya vänner,vem vet?

• Lady o Lufsen

Själv skulle jag ha pratat med min pappa och talat om vad jag förväntade mig av honom på bröllopet.
    Fråga honom om hur han själv VILL ha det och vad HAN själv tror att han kan lova.

Prata med din blivande man och skaffa er en back-up plan för vad ni ska göra OM han nu trots allt blir så onykter så att ni inte vill ha honom kvar!

Någon som "hjälper" (läs eskorterar/kastar ut)honom ut och som också håller honom sällskap till taxin som han körs hem i...som är beställd av Er när er gräns är nådd, kanske???

• SweetSun

ja jag vill prata med honom, men som sagt..han är alkoholist och han kommer förmodligen bli jättearg om jag säger nåt.. men han får faktiskt ta det.. det är ju min dag, och det ska bli en underbar dag och det får han acceptera..men det känns väldigt kluvet..

• Efter 11 år är det min tur

Stå på dig....håller tummarna

SweetSun skrev 2008-03-03 13:17:46 följande:
    ja jag vill prata med honom, men som sagt..han är alkoholist och han kommer förmodligen bli jättearg om jag säger nåt.. men han får faktiskt ta det.. det är ju min dag, och det ska bli en underbar dag och det får han acceptera..men det känns väldigt kluvet..
  • April2oo9

Bjud din pappa, varför inte en alkoholfri mottagning?

Vi har också alkoholmissbrukare i släkten så vi kör våran mottagning alkoholfri

• SweetSun

nej, vi har alla våra kompisar med, och vi ska ha fest, eftersom alla andra kan sköta sig känner jag att jag inte ska behöva anpassa hela dagen efter honom..

• SweetSun
    SweetSun skrev 2008-03-03 13:31:35 följande:
    nej, vi har alla våra kompisar med, och vi ska ha fest, eftersom alla andra kan sköta sig känner jag att jag inte ska behöva anpassa hela dagen efter honom..
    Kanske ska tillägga att han åker 40 mil för att komma till bröllopet, så jag kan inte bjuda honom bara på vigseln, utan han kommer då får vara med hela dagen, vigsel + fest
  • April2oo9

Okej. Men även en alkolist har känslor, det är jag nästan säker på. Självklart borde väl en stolt pappa kunna hålla sig från flaskan på festen? Jag tror han blir stolt bara av att bli bjuden!

• bara jag

Säg att det enda du önskar är att han närvarar på bröllopet, men berätta då hur du känner inför alkoholintag. Säg att det är det enda du önksar på din dag. Då tror jag inte att han skulle svika din önskan!
    Kram på dig

• Lady o Lufsen

Där håller jag absolut med!

SweetSun skrev 2008-03-03 13:31:35 följande:
Svar på tråden Nära släkting..