• rosalin

Alla favoriter borta :-(

Är det bara mina favoriter som har försvunnit eller är det tänkt att det ska vara såhär?
    Jag hade sparat en trådar med massa tips i som jag ville ha kvar ett tag men de är ju jättesvåra att hitta igen nu, speciellt när det inte går att söka efter dem heller
    Man kunde väl fått bli förvarnad iaf så man hade kunnat spara ner det man ville ha kvar om det nu var planerat

• Svar på tråden Alla favoriter borta :-(
  • Anettan73

Jag har alla mina kvar...

Gå in på historiken i din dator. Där kanske du hittar tillbaka till några av dem...

• Pumpkin

Det verkar som att systemet har gjort en rensning bland gamla favoriter, vilket görs lite då och då. Jag har själv blivit av med ett antal sidor bland mina favoriter. Men att alla försvunnit verkar jättekonstigt Jag ska kolla med Johan imorgon!

Men söka ska inte vara något problem om man vet ungefär vad rubriken var eller så.

• rosalin

nja, riktigt alla försvan ju inte får jag väl erkänna. Men av flera sidor blev det bara åtta trådar kvar. Vilket kändes som alla.

Men att söka går inte jättebra. Jag minns ju inte exakta rubriker uatn mer vad det handlade om och om jag då väljer tidsintervall för att inte få upp massor med träffar så får jag inte upp någon. Visst, jag kan välja närsomhelst, men då får man ju sitta där och gå igenom massor med sidor för att hitta dne rätta

• Pumpkin

Var det gamla trådar som försvann?

• rosalin

jag minns inte riktigt när alla trådar var ifrån, men nu har jag ingen som var skriven i sista gången före januari iallafall. Alltså om de inte är skrivna i i år så är de borta. Sen vet jag inte om det saknas några som är skrivna i i år men jag har fullt för mig att jag sparat mer än 8 trådar i år.

• Höstbrud-07

Men av någon konstig anledning så sparas bara ens favoriter i tre månader. Så var det under hela 2007 i alla fall. När jag upptäckte det började jag spara mina favorittrådar som länkar/favoriter i webläsaren istället för genom BT:s funktion. Det är märkligt för samma sak gäller inte på FL (som ju är en systersajt) har jag hört.

• Pumpkin

Det har däremot inte jag märkt något av, det är först nu det rensats bland mina favoriter.

Höstbrud-07 skrev 2008-03-02 17:23:21 följande:
    Men av någon konstig anledning så sparas bara ens favoriter i tre månader. Så var det under hela 2007 i alla fall. När jag upptäckte det började jag spara mina favorittrådar som länkar/favoriter i webläsaren istället för genom BT:s funktion. Det är märkligt för samma sak gäller inte på FL (som ju är en systersajt) har jag hört.
  • zukigirl

Har heller inte märkt av det innan. Jag hade tretton sidor med favoriter tills jag rensade själv där för ett tag sedan.

Höstbrud-07 skrev 2008-03-02 17:23:21 följande:
  • Pumpkin

Enligt Johan rensas favoriter som inte klickats på 6 månader bort.

• Syster Blå

Hos mig försvann även de jag klickat på de senaste 6 månaderna

• grabbarna

har inte råkat ut för det men jag satt ändå häromdagen och gick igenom alla favorittrådar och kopierade av dom tips jag var intreserad av in till word dokument och skrev ut och satte in i en pärm och vilken tur tänker jag nu när jag läser om 6 månaders grejen för jag hade flera som jag sparat för bra länge sedan...

• Lady o Lufsen

Så har det blivit för mig med
    Varför kan man inte själv få välja huruvida man vill göra sig av med dom??
    Man sparar ju favoriter av en anledning!

Syster Blå skrev 2008-03-03 15:39:50 följande:

Hos mig försvann även de jag klickat på de senaste 6 månaderna
  • Pumpkin

Misstänker att utrensningen finns för att många inte rensar i sina favoriter och för många favoriter tar mycket systemresurser.

Håller på att luska med Johan nu i alla fall

• Lady o Lufsen

Det är ju himla synd att vissas hamstrande går ut över alla...själv hade jag ett fåtal (6 för att vara exakt) men dom var nog så viktiga!!!

Kanske skulle vara bättre då att det finns en gräns för antalet sparade trådar så att man då väljer de viktiga, kanske 10-15 stycken, och vill man ha fler så får man rensa...

Då får ju alla sin beskärda del av det goda.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-03-03 15:48:38 följande:

Misstänker att utrensningen finns för att många inte rensar i sina favoriter och för många favoriter tar mycket systemresurser.Håller på att luska med Johan nu i alla fall
  • Lady o Lufsen

OCH att dom inte försvinner, blir borttagna!

• grabbarna

ja det vore ju en ide att man bara får ha ett visst antal för jag märker själv ibland när jag går ingenom att jag missat att ta bort sådana där jag svarat men som jag inte tycker behöver ligga i favoriter mer än nån dag , det finns nog dom som aldrig tar bort utan alla trådar dom skriver i hamnar där.

• Lady o Lufsen

Puffar för mitt eget inlägg och undrar om du Pumpkin kan ta reda på om det kan vara en möjlighet..

Lady o Lufsen skrev 2008-03-03 15:53:04 följande:

Det är ju himla synd att vissas hamstrande går ut över alla...själv hade jag ett fåtal (6 för att vara exakt) men dom var nog så viktiga!!!Kanske skulle vara bättre då att det finns en gräns för antalet sparade trådar så att man då väljer de viktiga, kanske 10-15 stycken, och vill man ha fler så får man rensa...Då får ju alla sin beskärda del av det goda.Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-03-03 15:48:38 följande:
  • Pumpkin

Jag har gett länken hit till Johan, så han kan läsa och svara

• rosalin

hur går det, nån som fått någon ordning på varför alla favoriter innan årsskiftet försvann?? De var ju betydligt nyare än 6 månader, så länge tror jag inte ens jag varit medlem här

• Arla79

Alla mina favoriter är också borta...

Svar på tråden Alla favoriter borta :-(