• Mams

Näbbar i 9-11 års åldern/ klänningar & skor?

HJÄÄÄLP MED KLÄNNINGAR TILL MINA TVÅ STÖRRE NÄBBAR...!
    Jag har problem med att hitta fina klänningar eller mönster till mina två näbbar (tjejer).
    Efter som de börjar bli för stora för sockersött så är det lite svårare att hitta ngt tycker jag.
    Lika med skor, finns det att få tag i skor till dem på en vanlig skoaffär nu?
    Jag har inte hunnit kolla runt än.
    Har du haft näbbar från nio år & uppåt, vad hade de på sig?
    Beställde du/ni riktiga näbbklänningar eller valde ni finkläder från en "vanlig" affär eller postorder?
    Skor vart hittade du dem, speciellt så här i vintertid...
    Jo min äldsta flicka är något rund runt magen & det får inte vara en tight eller allt för figurnära klänning.

• Svar på tråden Näbbar i 9-11 års åldern/ klänningar & skor?
  • Dolliver

* www.littlefairies.se/ - svensk sida som tar in ursnygga & söta klänningar, bra mailkontakt, hon som har det försöker verkligen fixa till det med storlekar och dylikt så att det ska passa en. bra service!

* www.catwalkshop.se/ - Har jag inte testat än, men de har jättesöta klänningar till flickor!

Här kanske du hittar något? Även om mina tjejer är lite mindre så tycker jag inte alls om det sockersöta och ovanstående länkar har en del som går i min smak iaf!

• Maciebrud

Jag ska ha näbbar på 6 och 10 år. Vårt bröllop ska inte vara så "sött" så jag kollade lite på frcka klänningar med leggins till. Hittade bla i en HM katalog i ljusrosa med knallrosa hjärtan på och leggins till det. Det kan dom ju ha hela sommaren sen med=) Sen hade dom söta på Ellos på nätet!

Skriv gärna här sen om du hittar nåt annat=)

• quanda

Ska sy upp en klänning till min 12 åring, mönstret finns i mitt galleri, det första.
    Skor har jag inte hittat än.

• Mams

Dolliver skrev 2008-03-01 19:10:34 följande:

* www.littlefairies.se/ - svensk sida som tar in ursnygga & söta klänningar, bra mailkontakt, hon som har det försöker verkligen fixa till det med storlekar och dylikt så att det ska passa en. bra service!* www.catwalkshop.se/ - Har jag inte testat än, men de har jättesöta klänningar till flickor!Här kanske du hittar något? Även om mina tjejer är lite mindre så tycker jag inte alls om det sockersöta och ovanstående länkar har en del som går i min smak iaf!
    Tack för tipsen!
    Har varit in på littlefairies.se
    Mkt fint men de flesta ut av klänningarna var för de mindre.
    *Maciebrud: Har beställt två vita/lj.gula klänningar från ELLOS till tjejerna som min mamma har hämtat ut i dag. Men hon tyckte att den ena klänningen (till äldsta flickan) såg ev liten ut trots en stl större än vad hon annars har...

• Mams
    quanda skrev 2008-03-01 19:43:52 följande:
    Ska sy upp en klänning till min 12 åring, mönstret finns i mitt galleri, det första.Skor har jag inte hittat än.
    Vart hittade du dessa mönster?
    Har min mamma som ska sy OM vi inte hittar ngt att köpa.
    Meeen då gäller det att hitta ett mönster!
  • Maciebrud

Vi har oxå mormor till våra inlånade näbbar som kan sy. Men så tänkte jag köra på ett lite "fräckare" tema och då kanske det är svårt att sy???Ja jag vet ju INGENTING=)

Mmm, det är svårt att beställa ibland - kan ni inte byta? Ska ni gifta er snart?

• quanda

Mönstren finn på Stoff & Stil

• Mams
    Maciebrud skrev 2008-03-02 01:03:59 följande:
    Vi har oxå mormor till våra inlånade näbbar som kan sy. Men så tänkte jag köra på ett lite "fräckare" tema och då kanske det är svårt att sy???Ja jag vet ju INGENTING=)Mmm, det är svårt att beställa ibland - kan ni inte byta? Ska ni gifta er snart?
    Dagen B som i Bröllop är den 19 april!
  • Mams
    quanda skrev 2008-03-02 09:14:33 följande:
    Mönstren finn på Stoff & Stil
    tack för tipset. Där fanns det lite av intresse...!
  • Peters Fridelina

Jag har beställt klänningar till våra näbbar (7, 8 och 12 år) på www.cellbes.se Där finns söta klänningar till bra pris.

www.bonaparte.se finns också söta klänningar.

Jag googlade på klänning + postorder och hittade hur många sidor som helst. Bara att kavla upp ärmarna och dyka in!

• Mams

Peters Fridelina skrev 2008-03-03 08:58:47 följande:

Jag har beställt klänningar till våra näbbar (7, 8 och 12 år) på www.cellbes.se Där finns söta klänningar till bra pris.På www.bonaparte.se finns också söta klänningar.Jag googlade på klänning + postorder och hittade hur många sidor som helst. Bara att kavla upp ärmarna och dyka in!
    Har kollat Bon A Parte, men de hade två fina klänningar men då slutade stl på 150 & fanns då ingen större. Min 11-åriga tjej är lååång & har 164/168.

Kan nån hjälpa mig att komma på vad en viss klädkatalog heter som är väldigt tjock?
    De har märkeskläder bla. i den...
  • FruRålin080808

Menar du LaReudot?(stavas kanske inte så...)

• prd

Hej hej!

Jag köpte klänningar till min dotter och hennes kompis på www.e-bay.com
    JÄTTE fina, det finns bild i mitt galleri.
    Kostnaden blev sammanlagt 800:- inkl frakt
    Min dotter är 10 men jag tog en storlek 12 till henne hon är ca 134cm
    Den va perfekt.

• Mams
    FruRålin080808 skrev 2008-03-05 22:42:09 följande:
    Menar du LaReudot?(stavas kanske inte så...)
    Jaaaaaa!
    T A C K!!!
Svar på tråden Näbbar i 9-11 års åldern/ klänningar & skor?