• Tjillevippens

Är det för tidigt?

Jag och min kille har snart varit tillsammans i 8 månader. Vi har bott tillsammans nästan hela tiden och är väldigt kära.
    Nu är det såhär att jag är ganska sugen på att fråga honom om han vill förlova sig med mig men jag vet inte om det kanske är för tidigt?!
    Han har nyligen börjat prata om att vi kanske ska skaffa hus och så och för några månader sedan sa han att han någon gång i framtiden vill ha barn med mig.

Är jag helt knäpp om jag vill förlova mig nu? eller helst igår?! :P

• Svar på tråden Är det för tidigt?
  • Melis

nej det är du inte...jag och min pojkvän förlovade oss efter 15 månader tillsammans, och har nu varit förlovade lika länge och bröllop blir det den 2 aug. Så jag tycker inte att det är för tidigt...

En liten anekdot bara... mina föräldrar gifte sig efter 2 veckor tillsammans och de har varit lyckligt gifta i 25 år!

Go for it!!!

• hummledummle

Hallå tjejen du är absolut inte knäpp om du vill förlova dig..
    Jag och min sambo förlovade oss efter ett halv år och nu efter 5 1/2 år ska vi gifta oss..
    Vi köpte nyligen ny bil och hus och försöker skaffa barn som tusan efter två tidigare missfall..
    Så absolut att du/ ni skall förlova er om ni känner att ni är redo och samtidigt när ni har husplaner på g oxå... Jag säger kör på nu gumman... Lycka till

• Tjillevippens

Okej, då kanske man ska köra på det då. :)
    Dock så glömde jag att nämna att det varit påväg att ta slut två gånger på grund av att min pojkvän varit deprimerad men det har allid löst sig. Är det konstig att fråga då? Och hur ska jag göra det? Tänk om han säger nej?!

• Peters Fridelina

Jag tycker att man ska följa sitt hjärta. Jag och min m2b hade varit tillsammans ca. 14 månader när vi förlovade oss. Det enda som jag kan ge som tips är att man inte ska hasta om man är för ung. Är man runt 20 eller neråt så har man så väldigt gott om tid till allt. Då tycker jag man kan vänta och suga på karamellen ett litet tag till. Är man närmare 30 så är det en annan sak.

• misstrixie

Vi förlovade oss efter 3 veckor...

Om ni är så seriösa med varandra att både hus och barn finns på tapeten så är väl ett giftermål inte helt orimligt att tänka sig.

Hoppas att det löser sig med din pojkväns depressioner, vet hur mycket det kan slita på ett förhållande. Men å andra sidan blir man starkare i sin relation för varje övervunnen svårighet. Lycka till!

• hummledummle

Jaha oki men vad var han så deprimerad över eftersom det har nästa skitit sig 2 gånger???
    Men om det är het löst i nuläget så tycker jag att ni skall förlova er... Hur du skall göra det?? hum vi gjorde så att jag tog upp det som ett samtalsämne och sen började vi prata om det och sen åkte vi och kollade på ringar och bestämde oss hos guldsmeden att vi skulle förlova oss. så gjorde vi men det är ju olika hur man vill och kan göra..
    Och om ha tvekar och säger nej då vet du ju att han kanske känner sig lite rädd och inte alls redo för det... avvackta och ta upp ämnet vid ett senare tillfälle för att undvika konflikter..

• Tjillevippens

Han brukar bli lite deprimerad över hösten och vintern tydligen. Men nu fick han medicin för det och han mår bättre nu :)

Han har ju i ett tidigare förhållande varit förlovad och så.. men det var ett tag sedan. Kanske ska säga att jag är 20 och han 23.. Men jag känner mig mogen att ta ett sådant beslut. Jag är bara rädd, som säkert många är, att jag ska få ett nej...

• hummledummle

Jag var bara 17 när jag förlovade mig och min sambo var 20.. Jag tycker ej att ålder har någon betydelse alls.
    Jag tycker att du skall samla mod och ta en dag och förvandla den till en romantisk dag och sen se vad dagen slutar.. Och något tillfälle under denna dag fråga om han vill förlova sig med dig.. Gå kanske och låna ett par ringar hos en guldsmed så det blir mer värkligt... Jag tror att du kommer att våga och jag tror inte att han kommer att säga nej, fast man vet ju inte fören man har frågat är det värsta.. Stå på dig

• stinakina

Vi träffades 1 juli 06, förlovade oss nyår 06/07, i aug 07 upptäckte jag att jag var gravid, i nov 07 köpte vi hus och flyttade i hop, 9 aug 08 ska vi gifta oss...

Vi är iofs 40 och 41 år,ingen av oss är normalt såna som "hastar" in i något, men känns det rätt, så känns det rätt!!

• Champis_Sanna

Vi hade varit ett par i 2-3 månader när vi förlovade oss. Och förlovade i 3 månader innan frieriet och nu ska vi gifta oss två år senare...

• Tjillevippens

ååh, jag vill verkligen göra det här nu! men jag blir ju så nervös...

• Melis

a mesa inte nu...klart du ska göra det, blir ju värre ju längre du väntar och drar ut på det....

• Tjillevippens

ja det är ju sant. jag får väl göra det då. det värsta som kan hända är ju att jag får ett nej och det kan jag väl leva med. det är ju som inte att hela världen går under bara för det :)

• veda

Ska du göra det imorgon på skottdagen?

• Silva79

Ett tips, skicka honom på ljusterapi nästa höst/vinter. Olika vilka det fungerar för men att prova skadar aldrig. Jag gick för första gången förra året och jag var väldigt skeptisk. Jag har aldrig mått så bra vintertid och då har jag haft vinterdepressioner i 7-8 år innan.
    Livet blir lättare för honom och därav lättare för dig och er!

Tjillevippens skrev 2008-02-28 22:42:41 följande:
    Han brukar bli lite deprimerad över hösten och vintern tydligen. Men nu fick han medicin för det och han mår bättre nu :)Han har ju i ett tidigare förhållande varit förlovad och så.. men det var ett tag sedan. Kanske ska säga att jag är 20 och han 23.. Men jag känner mig mogen att ta ett sådant beslut. Jag är bara rädd, som säkert många är, att jag ska få ett nej...
  • Nikajo

Vi flyttade ihop efter 4 månader, förlovade oss efter 6 månader, och gifter oss när vi vart ihop i 2 år och 3 månader!

• Tjillevippens

Nu har jag funderat och jag ska göra det! men jag vet inte när än.

Det är så kul att höra vad bra det gått för alla er :)

Svar på tråden Är det för tidigt?