• Silva79

Vin till buffé???

Vi ska ha buffé med bla fläskfilé, varmrökt lax, potatissallad, olika pajer osv. Vad ska man ha för vin till det? Räcker det med vitt vin eller ska man köpa rött också. Jag dricker inte vin alls själv så jag kan ingenting om sådant.

Förrätten har vi inte bestämt helt, men det lutar åt toast skagern eller likande, kan man ha samma vin till det som till buffén?

Vad ska man ha till efterrättsbuffén som bla kommer bestå av äppelkaka och chokladpudding?

Tacksom för tips då jag som sagt är totalt okunnig, gärna något relativt lättdrucket...

• Svar på tråden Vin till buffé???
  • Vicka81

Jag skulle hellre satsa poå ett rött vin till buffén alt. att man själv får välja. Tips på ett gott vin som alltid går hem och är relativt bra i pris är Periquta (ska vi ha till vår buffé), 59:- tror jag...

• Brollop15juli

Visst kan man ha samma om man vill.
    Vita lättdruckna viner, hmm
    *Foot of Africa
    *Black Tower
    Trevliga men inte för "sliskiga"

• AnnaochHenrik

Jag säger tvärtom, jag föredrar helt klart vitt vin till buffé! Vi ska ha rött och vitt vin, öl och cider att välja på till vår buffé.
    Förmodligen blir det vita: Robertson Chardonnay, hur gott som helst, lättdrucket och friskt. Billigt i Tyskland

Det röda blir kanske JP, inte bestämt oss än!

• Limbolight

Vi köper bag in box, både rött och vitt och häller upp i flaskor från IKEA. Sen har vi öl och cider oxå.

• fridaa

Gå till Bolaget o hör efter vad som passar bäst!

• maddemagnus

Vi ska ha JP Chenet både rött och vitt till våran grekiska buffé

• Silva79

Men ska man inte ha vitt vin till fisk och vitt kött, eller är jag helt ute och cyklar.

Vicka81 skrev 2008-02-28 17:06:10 följande:
    Jag skulle hellre satsa poå ett rött vin till buffén alt. att man själv får välja. Tips på ett gott vin som alltid går hem och är relativt bra i pris är Periquta (ska vi ha till vår buffé), 59:- tror jag...
  • JuniBruden6

vi ska både vitt o rött JP till våran buffe o öl o cider för de som vill ha det

• Silva79

Vi kommer också ha öl och cider till buffen. Min m2b ska på shoppingtur till Tyskland nån gång i april är det tänkt.

Hur många flaskor vin behövs till 26 pers vid en 3-rätters buffé?

• maddemagnus

man räknar väl på 4 cl per person har jag för mej!

• Cajsa Magnus

Jag hade räknat med lite mer än 4 cl/person.. ;0) annars kommer ni få snapsa drickat. Jag hade räknat med 2 - 3 pers/flaska.

• Silva79

Låter vettigt...

Cajsa Magnus skrev 2008-02-28 20:21:45 följande:

Jag hade räknat med lite mer än 4 cl/person.. ;0) annars kommer ni få snapsa drickat. Jag hade räknat med 2 - 3 pers/flaska.
  • fru Bruhn

Limbolight!
    Vad är det för flaskor från Ikea ni ska använda till att ha bib-vinet i.
    Wild boards rock är dett riktigt gott och prisvärt vitt vin, sen La chasse röda vin e mums.

• Lucia05

Både rött och vitt vin till buffé!

• Saxiquine

Vi tänkte nog köra på JP Chenet både vitt och rött med den lite lutande flaskan.
    Jag vet att jag gillar det vita och har hört att det röda skall vara ok från dem som dricker rött.

Svar på tråden Vin till buffé???