• fru Hä

Maldiverna - ang priser

Hej på er!

Jag har (hoppas jag! ) försökt vara behjälplig med tips vad det gäller resor till Maldiverna då jag själv älskar landet och har lärt mig ett o annat på vägen. Jag vill på detta sätt bara poängtera att resebranschen är i ständig, och framförallt, snabb förändring. Se därför alltid till att kolla olika alternativ ordentligt!!! Vad som var billigast/bäst osv igår är det inte alltid idag. Det kan bero på så många saker;valutakurser, politiska beslut, bränslepriser, skatter, konkurrens osv, osv. Jag tipsar gärna, men även om jag forskar m i ämnet så vet jag inte allt. Jag skriver detta för jag vill verkligen hjälpa till, inte tvärtom.

Med hälsning till alla nuvarande och blivande Maldiverna-fans!!!

fru Hä

• Svar på tråden Maldiverna - ang priser
  • I am yours

Ja det har du verkligen! Är jätte tacksam! Tyvärr verkar det inte bli någon resa för våran del just nu, då jag nyss fick reda på att jag väntar barn :D kommer att vara i 6:e månaden när vi gifter oss.

Men förhoppningsvis blir dröm resan av längre fram

• fru Hä

I am yours skrev 2008-02-28 09:57:53 följande:

Ja det har du verkligen! Är jätte tacksam! Tyvärr verkar det inte bli någon resa för våran del just nu, då jag nyss fick reda på att jag väntar barn :D kommer att vara i 6:e månaden när vi gifter oss.Men förhoppningsvis blir dröm resan av längre fram
    Vad roligt! Grattis!!!!

fru Hä
  • palmer

Jag och min blivande man har precis bokat en resa till Maldiverna (all inclusive).
    Hur mycket fickpengar tycker ni man bör ha med sig för en 2 veckors semester med All inclusive till Maldiverna? Vilken valuta är bäst att ha?

Tack för alla bra tips!

• felines

Jag vill också till maldiverna, ska bara samla ihop lite slantar först :)

• fru Hä
    palmer skrev 2008-02-28 11:15:07 följande:
    Jag och min blivande man har precis bokat en resa till Maldiverna (all inclusive). Hur mycket fickpengar tycker ni man bör ha med sig för en 2 veckors semester med All inclusive till Maldiverna? Vilken valuta är bäst att ha?Tack för alla bra tips!
    Vilken ö ska ni åka till? Dyker ni? Bäst valtua = us dollar (köp dollar nu när den är såååååååååååååå billig)

fru Hä
  • palmer

Vi ska åka till Lahviyani Atoll och bo på Kuredo Island Resort & Spa.

Vi dyker inte, men har väl tänkt att snorkla lite kring stranden, vi vill gärna fara ut och fiska, ta någon spabehandling mm.

Superbra tips med dollarn! Det måste vi göra! Tack =)

• mian73

fru Hä.

Jag hade funderingar på att köpa dollar nu men kom sen på att jag läst överallt att man betalar allt med kort och inte kontant på Kuredu.

Hur ligger det till? Ska vi kontanter med oss förutom lite dricks-pengar?

• fru Hä
    mian73 skrev 2008-02-28 12:30:27 följande:
    fru Hä.Jag hade funderingar på att köpa dollar nu men kom sen på att jag läst överallt att man betalar allt med kort och inte kontant på Kuredu.Hur ligger det till? Ska vi kontanter med oss förutom lite dricks-pengar?
    Hej!

Det stämmer, men det är bra att ha lite dollar till dricks osv. Små valörer förstås! Förra året fungerade (heltplötsligt) inte något av våra VISA på dohas flygplats. Då var det bra att ha lite dollar att shoppa för.

fru Hä
  • propp

Vad är det för väder på Maldiverna i juli?

• palmer

Har jag uppfattat det rätt att det är ingen idé att växla större summor pengar i dollar utan hellre betala med Visa och endast ha lite drickspengar i fickan?

Är det någon som har något hum om vad det kostar med aktiviteter såsom fiske,dykkurser, spabehandlingar mm på Maldiverna?

• fru Hä
    palmer skrev 2008-02-28 14:30:35 följande:
    Har jag uppfattat det rätt att det är ingen idé att växla större summor pengar i dollar utan hellre betala med Visa och endast ha lite drickspengar i fickan?Är det någon som har något hum om vad det kostar med aktiviteter såsom fiske,dykkurser, spabehandlingar mm på Maldiverna?
    KOlla Kuredus hemsida. www.kuredu.com där finns priser för utflykter mm. Svaret på frågan om dollar är ja.
  • palmer

Tusan tack för tips och svar! =)

Svar på tråden Maldiverna - ang priser