fy fasiken alltså - hur hade ni gjort?
Jag hämtade (betalade, hon satte in de 2200 de kostade på mitt konto) ut ett par skor åt min kompis på Acne (pk huset) i Stockholm i Fredags eftersom hon bor i en annan stad 6 h m bil härifrån. Det var massa meck med det och jag ringde innan för att hitta skorna som hon lagt undan. Och tur var det för det visade sig att butiksbiträdet hade slarvat bort dem men till slut kom dem fram och jag hämtade ut dem.
I helgen så var jag och min m2b bjudna på inflyttningsfest hos henne och jag har vart sjuk rätt mycket och känner mig fortfarande inte riktigt kry så därför har jag (vi - det är ju jag som känner henne) valt att inte åka till hennes inflyttningsfest.
Igår pratade jag med henne och sa som det var, jag känner mig inte riktigt bra osv och lovar att skicka dem nästa dag (idag alltså) innan 16.30. Allt var lungt och det var tråkigt att vi inte kunde ses såklart.
Nu för 20 min sen så ringer hon hel hispig och säger att nu måste jag skicka skorna med en gång express och hon har pratat med sin mamma (!!) som tycker det är hemskt att jag inte kommer som jag lovat med skorna och det var/kändes som om hon antydde att jag skulle försöka SNO hennes skor (hon gjorde inte det direkt men ändå)! Och om inte hon hade skorna på Fredag så hade jag förstört hennes fest, fredag etc!!
Jag blev HELT vansinnig och sa att jag skulle ha varenda öre från frakten på mitt konto imorgon.
Hur skall jag reagera nu? Vad skall jag göra och säga i fortsättningen? hur hade ni gjort/hanterat situationen?
Kan säga att det kommer att dröja länge innan jag gör henne en tjänst igen.