• IdaÄlskarLennart

Tallhed

ville bara dela med mig av lite glädje =)

min blivande man vill ha mitt efternamn.
    det är kul tycker jag.
    min släkt är den enda i hela världen som heter "tallhed"
    och de efternamnet vill han ha. de känns bra. min mamma blev välldigt glad att vi vill föra det vidare.

eller, de finns säkert fler som heter så men på ett annat språk ;P en av hans söner vill byta till tallhed han åxå, kostar de nått å hur mycket???

• Svar på tråden Tallhed
  • starchick

Tror det kostar 1500 kr

IdaÄlskarLennart skrev 2008-02-25 17:14:17 följande:
    ville bara dela med mig av lite glädje =)min blivande man vill ha mitt efternamn.det är kul tycker jag.min släkt är den enda i hela världen som heter "tallhed"och de efternamnet vill han ha. de känns bra. min mamma blev välldigt glad att vi vill föra det vidare.eller, de finns säkert fler som heter så men på ett annat språk ;P en av hans söner vill byta till tallhed han åxå, kostar de nått å hur mycket???
  • anne på grönkulla

Ring skatteverket o fråga - förmodligen får han inte det (om han itne är minderårig o båda hans föräldrar godkänner bytet) men fråga dem om exakt vad som gäller i just er situation.

• Nessan
    Kul att du är så glad!
    Såg att ni med efternamnet Tallhed var 37 stycken till antalet vid förra årskiftet (31/12 2006).
  • Fröken Figo

vad roligt!!!

Tallhed är en plats... i Dalarna tror jag. Om jag inte missminner mig. Det finns en flygplats där. Din släkt kanske kommer därifrån?

• IdaÄlskarLennart

nej, min släkt är mest från norrbotten.. Gällivare, kiruna, ullati m.m
    men jag har ju en del släkt längre ner i sverige åxå =)

men de är ganska häfigt att gatan där jag bodde innan jag blev sambo med min blivande heter Talltitevägen. å talltitevägen ligger på ett ställe som är precis brevid en plats som heter tallheden. det visade sig att jag har släkt som bott där, men jag har inte fått veta om de är efter min släkt de är döpt.

Fröken Figo skrev 2008-02-25 23:10:22 följande:

vad roligt!!!Tallhed är en plats... i Dalarna tror jag. Om jag inte missminner mig. Det finns en flygplats där. Din släkt kanske kommer därifrån?
  • IdaÄlskarLennart

jasså, vart såg du de???

ja, jag är jätte glad =)

Nessan skrev 2008-02-25 22:51:17 följande:
    Kul att du är så glad! Såg att ni med efternamnet Tallhed var 37 stycken till antalet vid förra årskiftet (31/12 2006).
  • Nessan

SCB har sådan statistik, så jag kollade upp er! Känner du och är slkat med alla dessa 37 eller?

IdaÄlskarLennart skrev 2008-02-25 23:15:04 följande:
    jasså, vart såg du de??? ja, jag är jätte glad =)
  • IdaÄlskarLennart

jag känner nog inte alla i släkten men har garanterat träffat alla =)

är de på csb.se man går eller??

Nessan skrev 2008-02-25 23:30:42 följande:
    SCB har sådan statistik, så jag kollade upp er! Känner du och är slkat med alla dessa 37 eller?
  • Nessan

scb.se Sen får du leta efter namnstatistik. Det brukar finnas en genväg till höger, där listar de de mest populära tjänsterna.

• IdaÄlskarLennart

kollade precis .. så coolt =)

Nessan skrev 2008-02-25 23:36:33 följande:
    scb.se Sen får du leta efter namnstatistik. Det brukar finnas en genväg till höger, där listar de de mest populära tjänsterna.
Svar på tråden Tallhed