Skatteåterbäringen?
Det går att logga in på skatteverket och se vad man betalt i skatt osv, men det står inte hur mycket man får tillbaka på skatten. Någon som vet HUR man kan räkna ut det?
Det går att logga in på skatteverket och se vad man betalt i skatt osv, men det står inte hur mycket man får tillbaka på skatten. Någon som vet HUR man kan räkna ut det?
Om du har kontrolluppgifterna sparade så kan du räkna ut hur mycket skatt du HAR betalat in, hur mycket du SKA betala in och därefter se om du betalat för mycket eller för lite. Har du t ex betalat 10000kr men ska ha betalat 12000kr så får du 2000kr i restskatt. Har du däremot betalat 12000 men ska ha betalat 10000kr så får du tillbaka 2000kr.
Fast det är ju en hel djungel detta med alla avdrag man kan göra... Här finns lite upplysningar.
Jojo, mitt exempel var ju otroligt förenklat naturligtvis
Men nu måste man väl snart kunna logga in och se hur myckt man får tillbaks alt ska betala väl??
jag har loggat in en gång i veckan för att kolla för jag e sååå nyfiken men jag orkar int räkna ut själv (har haft flera olika inkomster, samt FP, HP o så är det ju lägenheten.... nä jag får nog vänta på beskedet
26 mars tror jag att det ska gå och titta...
Så har jag också gjort. Men nyfiken som skrutt! jag vet ju hur mycket jag betalade förra året.. och hur mycket jag fick tebax förra året, men det är ju ingen garanti direkt.
26 mars det e ju eeeeeeevigheter tills dess
Suck! Ska vi behöva vänta såååå länge!
Enligt skatteverkets hemsida börjar de skicka ut deklarationerna den 17 mars och man ska senast ha fått deklarationen den 18 april.
Hoppas jag är en av dom som får dom tidigt så man vet hur mkt extra man har till bröllopet
Precis det jag också vill veta.
hehe...men när får man pengarna??Jag hinner väl inte få mina innan vårt bröllop...Vi gifter oss den 7 juni...
Nej det är nog i tidigaste laget.. vi har fått innan midsommar varje år.
Men några av grejerna till bröllopet kanske går på faktura?
www.skatteverket.se/skatter/deklaration/2008/nyheterochfakta/kalender.4.24321e0c1165ddd61208000432.html
Enligt detta skall man få sina pengar tillbaka 4-5 juni om man har anmält sitt kontonummer...
30% av utlagda räntor tror jag det är man får tillbaka. utbetalning endast tilld em som har förenklad deklaration utan några som helt ändringar tror jag också det är...
ja preis kanske det eller så får man ta det på kortet o sen betala tillbaka nästa månad....
Jag har en förenklad deklaration men har alltid gjort ändringar med reseersättning och får alltid mina pengar i juni.