• Nalle Puh 40

Presenter eller betala maten?

Är det vanligt att man som gäst får betala sin mat istället för att ge present?

Blir ju lite billigare så när man har lite dålig ekonomi och man slipper se glad ut när man får en hemsk tavla av moster Greta

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Presenter eller betala maten?
  • emmalottan

finns väl dem som betalar sitt kuvert istället för att ge present, hört talasom det, mer vet jag inte,,

• KIKKIHOLMBLAD

Jag tycker man då hellre ska be om penga-present istället för en kuvertavgift. Men det är helt personligt som jag tycker det är "snyggare" hanterat.

• Peters Fridelina

Det beror på hur det formuleras. Jag tycker det låter lite sniket att önska sig pengar.
    Då kan man ju istället skriva som önskelista att alla kommer och har en fin dag. Er present till oss blir att hjälpa till att göra vår dag speciell. Vi vill inte ha några presenter, vi vill få bidrag för varje persons del i festen.

(Kanske. Vi önskar oss inte det, men jag vet folk som gjort det och det har funkat hur bra som helst.) Man önskar sig sin bröllopsdag. Idag har ju de flesta redan full köksutrustning mm. Blev det rörigt?

• emmalottan

menade inte bokstavligt talat, hade heller inte skrivit ut att det är en kuvertavgift, det var mer inofficiellt! :)

• Nalle Puh 40

Var på en kompis bröllop där man fick betala maten och det kändes helt ok, de har bott ihop i många år så de har allt redan...

Funderar på att göra det oxå men känns det snålt?

Svar på tråden Presenter eller betala maten?