• Fredrik och Sabine

Varför lägga ut så mycket pengar.......

...på i mitt tycke helt onödiga prylar....som tex toalettkorgar, caketoppers, presenter till gästerna osv...
    Dessa extra saker kostar ju hur mkt pengar som helst....och har inte alla redan en ansträngd budget?!?
    Bara en undran...

Jag tror att alla gäster är jättenöjda att få komma och vara med om vår stora dag, så de bryr sig nog inte om ifall de får nån present eller så......

Men alla är vi olika

• Svar på tråden Varför lägga ut så mycket pengar.......
  • Augustibruden 2008

Om man vill & kan så får man väl köpa vad man vill eller?

• AnnaochHenrik

Vissa tycker att vi är galna som lägger 12.000 på ett band, det är tydligen för mycket pengar.
    Andra tycker att vi är galna som sparar in pengar på maten och kör på hemlagad buffé, det är tydligen för "billigt".
    Ingen bröllopsbudget är den andra lik, och tur är väl det! Jag vill inte lägga pengar på presenter till gästerna eller toalettkorgar, men andra får gärna göra det om de känner för det!

• bruden08

Jag lägger pengar på vad jag tycker är roligt, vad andra gör eller inte gör bryr jag mig inte om. Jag skulle aldrig köpa saker om jag inte ansåg att jag hade råd till det och jag köper inte saker för någon annans skull utan för att jag själv vill ha dom, jo föresten huvudvärkstabletterna och det i toakorgen är ju för gästerna, skulle själv uppskatta en hubudvärkstablett om jag hade fått huvudvärk på ett bröllop, någon jättesumma rör det sig inte om och tabletterna som blir över kan man ju stoppa in i sitt eget medicinskåp.

Sedan tror jag inte alla har ansträngd budget som din fråga var utan det är nog väldigt olika.....

• lillan31

Ja, det är väl så att olika människor prioriterar olika saker. Huvudsaken är väl att var och en blir nöjda med SITT.

Jag och min blivande är dock inte ett av de par som lägger hur mycket som helst på vårt bröllop, utan på vårt nyinköpta hus istället.

• Peters Fridelina

Vi försöker få ihop en fin dag utan att varken
    snåla eller överdriva.

T.ex. toalettkorgar är ju en jättekul idé, som man
    dessutom inte behöver lägga så mycket pengar på.
    Man kan fynda mycket på stormarknader eller loppisar
    av olika slag. Det är en kul extra detalj.

Samma sak med favorsen. De behöver inte vara särskilt
    dyra om man har en ansträngd budget. Leta hemma i lådan
    och gör det mesta själv så är man i hamn. Pysslet hemma
    är nästan det bästa med all planering. Att sitta och
    knåpa och mysa med mannen.

• 2008-08-09

Tycker det är onödigt att börja ha åsikter på vad andra par lägger pengar på, vi är alla olika och vi har alla olika prioriteringar.
    Och Nej, alla har inte en ansträngd budget.

• blivandefrularsed

Nä, man lägger ju upp en budget efter hur man har råd. Tycker man att en större budget vore skönt så är det väl bara att spara under en längre tid.

• 2augusti2008

Håller helt med 2008-08-09- alla gör väl som de vill!
    Vill man spara så gör man det och vill man gifta sig nu utan att ha pengar så gör man det. Jag vill inte bli gift äldre (är 35) och dessutom har det ju juridiska aspekter också. Vi har två barn och försäkringar osv om något händer....
    Tycker vi lämnar detta och sen gör vi som vi vill!!
    Hoppas alla får en helt underbar dag då det är dags- men litet eller stort kvitto! Kram på er//Jenny

• Peters Fridelina

Håller helt med er. Jag menar bara att om man upplever att man har en ansträngd budget så kan man sätta en liten guldkant på festen ändå. Det ena utesluter inte det andra. Man kan göra mycket med lite pengar. Det handlar ju om hur mycket energi man vill lägga ner också.

Vi har medvetet hållit nere budgeten totalt (det dyraste är ringen och resan, ringen har vi hela livet och resan är Resan med stort R). Festen har vi haft väldig tur med. Hittade en bra billig lokal med fantastiska matpriser. Istället för att lägga massor med pengar på ett dyrt bröllop vill vi fort komma igång med att spara så vi kan skaffa hus. Man prioriterar olika, och det är väl tur, för annars hade alla bröllop varit lika. (Och alla kan ju inte ha begagnade klänningar. Vem skulle köpt ut den från början då?) (Min mamma ska sy min klänning.)

• misstrixie

Vi försöker också hålla en sansad budget (fast den har börjat springa iväg för oss...) eftersom vi har så mycket framför oss som känns viktigt att ha pengar till. Ett par längre resor, hus, barn... Det är ju så olika för alla var man befinner sig i livet, vilka prioriteringar man har osv. Så länge man inte tappar fokus på det som är viktigt så spelar det nog ingen större roll hur mycket/lite pengar man lägger på sitt bröllop.

Svar på tråden Varför lägga ut så mycket pengar.......