Besviken och ledsen! Min bästa vän!
Hej!
Vi ska gifta oss i Juli och har givetvis bjudit våra nära och kära även om vi fått sålla lite eftersom budgeten inte e hur stor som helst. Vi gfter oss ca en timmes färd ifrån vår stad på en stor herrgård. Skickade ut inbjudan i slutet av Januari och min kompis ringer och säger:
- Vad skoj att ni ska gifta er! Såå roligt. Vi hade tänkt åka utomland omkring den tiden men det e klart vi försöker ta antingen efter elleer före er dag då!
jag vet inte men jag tror hennes sambo e lite dum. han har gjort saker mot henne som man inte kan förstå och han låter nästan aldrig henne tex gå ut och roa sig med vänner osv pga att han e svart sjuk (tror jag) Jag har läst emellan hennes rader om saker han gjort mot henne fast hon inte vill tala om det föm mig ordagrannt bla misshandel då han varit kraftigt berusad. Hon har talat om för mig att han sag si och så om några av hennes vänner osv....
Mu till saken... Jag träffade henne ute på en pub i lördags tillsammans med hennes sambo, vi satt och pratade om saken och han (hennes sambo) sa att ska man gifta sig ska man ju göra det stort som ni osv osv att dom varit där och kikat och tyckte det var super fin!
Sen skulle hon ut och röka och fråga om jag vill följa me. När vi står där ute säger hon:
- Du.. angående bröllopet.
- Ja..
_ Bli inte ledsen nu, men det e ju inte det att vi inte vill komma vi har ju ändå tänkt att åka innan el efter er dag, men jag får liksom så dåliga vibbar.
- Vaddå dåliga vibbar säger jag snopet!
- Alltså jag har varit på 2 av mina vänners bröllop och fått så dåliga vibbar.
- Vad menar du?
- Alltså det har dröjt ett tag och sen har vi tappat kontakten, dom sbackar inte med mig längre! Och jag vill inte att det ska hända med dig.
- Va? Öh nu kommer jag inte snacka med dig säger jag lite skämtsamt fast jag egentligen menade det.
- Nä men du och jag e ju så bra vänner men det e nåt med bröllop!
OKEJ! Jaha här står man då! Vilken jävla lam ursäkt tycker ja. Eller vad e problemet? Jag e såå besviken Kan man verkligen inte komma på en bättre ursäkt? Vad tycker ni?
Jag känner för att fråga henne om hon menade att dom inte tänker komma och att jag iså fall gärna bjuder nån annan kompis jag sållat bort bara för att hon och hennes familj skulle få komma, eller e jag för elak då? Eller ska jag fråga henne vad det var för lam ursäkt och kanske riskera att vi blir ovänner mm?
Snälla berätta hur ni hade tagit det här!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 13:34
hm...pratade med henne nu och frågade ifall dom hade tänkt att komma? Men det hade dom sa hon. Hon ville tydligen bara påpeka att hon får dåliga vibbar av bröllop och det e ju så skoj att höra menar jag hm... Nåja jag tror nog själv att det faktiskt handlar om avundsjuka nu. Så tråkigt bara, men jag e ju givetvis glad att hon kommer att komma även om det inte känns så skoj längre. Ville bara tala om hur det blev! Tack för alla svar!