• pitesa­ra
    Äldre 22 Feb 16:16
    5448 visningar
    24 svar
    24
    5448

    Vi som gifter oss Juni 2009.

    Finns det några fler än vi som har så smått börjat planera?

    Här blir det ett kyrkbröllop förhoppningsvis den 13/6, förövrigt dagen innan jag fyller 30 :)

  • Svar på tråden Vi som gifter oss Juni 2009.
  • evelus­cious
    Äldre 23 Feb 16:49
    #1

    Hej hej! Vi ska gifta oss den 19/6-09 Midsommarafton! Kyrkan är bokad så nu ska vi spika lokalen också...

    Hur långt har ni planerat?

  • pitesa­ra
    Äldre 23 Feb 22:56
    #2

    Vad kul ! :)
    Vart ska ni gifta er?

    Vi har inte hunnit så väldigt långt i planeringen ännu, min sambo friade till mig förra fredagen.
    Men det kommer troligtvis bli att vi gifter oss uppe på Kinnekulle där vi bor och hyr en festlokal i närheten.
    Maten är klar och drickat tar vi från Tyskland.

    Sedan är jag vll som alla andra blivande brudar.. Har köpt ett flertal olika bröllopstidningar och har börjat kolla på klänning, ring mm mm mm..

  • evelus­cious
    Äldre 23 Feb 23:06
    #3

    Vi ska gifta oss i Borgviks kyrka några mil utanför Karlstad! Har hittils bara bokat kyrka men ska även boka lokal snart... Maten tar vi en caterad buffé! Sen blir det nog tysksprit. Ska iväg och prova klänningar den 8:e Ring har jag redan valt ut!

    Grattis till frieriet!!! Min sambo friade på midsommar förra året så vi gifter oss två år efter frieriet.


    pitesara skrev 2008-02-23 22:56:20 följande:
    Vad kul ! :)Vart ska ni gifta er?Vi har inte hunnit så väldigt långt i planeringen ännu, min sambo friade till mig förra fredagen.Men det kommer troligtvis bli att vi gifter oss uppe på Kinnekulle där vi bor och hyr en festlokal i närheten.Maten är klar och drickat tar vi från Tyskland.Sedan är jag vll som alla andra blivande brudar.. Har köpt ett flertal olika bröllopstidningar och har börjat kolla på klänning, ring mm mm mm..
  • marami­s
    Äldre 21 Mar 15:25
    #4

    Hallå..
    Här har ni en till som ska gifta sig midsommar 2009. Våra kläder är redan inhandlade, eftersom att vi sydde upp dom i Thailand. Har bara prövat klänningen en gång sen vi kom hem, men tittar till den lite då och då=)

    Snart får man börja på riktigt, utan att skämmas för att vara så långt i förväg=)

  • Lyrén
    Äldre 25 Mar 15:46
    #5

    Hej!
    Vi ska också gifta oss midsommarafton 2009! Hoppas vi iaf, kyrkan går inte att boka förrän 1 oktober. Suck. Och det kommer ju att vara ett populärt datum så det känns lite nervöst.
    Men planerna rullar på och bröllopstidningarna är många hemma på nattduksbordet. Förhoppningsvis hittar vi något festställe där man får fixa mat på catering och dryck från Tyskland... Eller på nation då vi ska gifta oss i Uppsala.
    Klänning tror jag att jag avvaktar med en stund till, har en irriterande förmåga att ändra kroppsform lite nu och då.

  • Sommar­liv
    Äldre 26 Mar 07:29
    #6

    Hejsan
    Tror det blir den 19 juni för oss också.. Nu när vi fick dra fram allt den här gången... Skulle ha gift oss nu i sommar.. Men nja blev gravid..
    Så får man hänga med lite här?
    Är så sur.. Får ju vänta så länge på att få ha min ring.. så imorgon kväll ska jag ta på mig den ändå..

  • bride0­9
    Äldre 26 Mar 11:14
    #7

    En till juni-brud.
    Vi ville inte konkurrera med midsommar, så vi siktar in oss på 27:e.
    Har prelbokat festlokal, kyrkan kan vi däremot inte boka förrän 1 oktober, men vi har äntligen bestämt oss för vart vi ska vara (har planerat fram och tillbaka ett par månade nu...)
    Så nu när vi äntligen planerat det viktigaste så står det ganska stilla....vad ska man ta itu med nu då?
    Maten, städning och så ingår i lokalen.
    Vi ska väl fila lite på gästlistan antagligen.

  • Bambo
    Äldre 26 Mar 11:18
    #8

    Hej!
    Vi planerar också att gifta oss i Juni, förmodligen den 27:e. Midsommar är inte aktuellt för oss eftersom många av våra släktingar och vänner har inplanerade midsommar firanden. Vi var och kollade på lite lokaler i påskas, men har inte bokat något än.

  • marami­s
    Äldre 26 Mar 14:47
    #9

    Vi har redan bokat kyrka, det känns skönt!
    Sen har vi prel-bokat festlokal, emn vi har inte varit och tittat på den än, får ta det i sommar.

    Vad ska ni har för mat?

  • Lyrén
    Äldre 26 Mar 16:29
    #10

    bride09: Vi har samma besvär, att man inte kan boka kyrkan förrän oktober alltså. Känns så snopet att inte kunna boka kyrkan. Det känns som att resten kan ju ändras ganska rejält om man inte får "sin" kyrka. Eller hur tänker ni?

Svar på tråden Vi som gifter oss Juni 2009.