• Melis

Vad önska sig???

ja...ska skriva önskelista för bröllopspresenter och vi ska ha allt man behöver till ett hem, visst har vi handlat mycket och redan kommit på en massa vi vill ha men alltid är det något som man glömmer...så nämn ALLT så jag kan se om jag missat ngt...

• Svar på tråden Vad önska sig???
  • Kireina

Hänvisar till denna tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2733291.html där vi diskuterar just det här med att önska sig saker.

Men annars är det ju roligt att önska sig lite finare saker som man inte skulle köpa själv. Saker som är lite extra att plocka fram och minnas.

Tillexempel: finglas, ljusstakar, lyxiga lakan, linnedukar, saker ur Willowtree-kollektionen (underbara dekorationsfigurer.. sök på nätet tillexempel på Promise Susan Lordi Willowtree. Den ska vi ha som tårtdekoration och sen ska den alltid stå i vår bokhylla.)

• Kireina

Om du går in på mitt nick och kollar på vår bröllopssida kan du få mer tips om du kikar på vad vi önskar oss.. och inte för den delen.

• bruden08

Vi ska önska oss en ny snygg kaffebryggare,
    en ny termos,
    whiskeyglas i märket chateau,
    en 4 mackors brödrost,
    en plint från skagerak med 4 skålar,
    säkert någon snygg vas eller skål,
    jag skulle vilja ha marimekkopåslakan och gant handdukar (är inte med på önskelistan ännu)
    kanske bidrag till bröllopsresa
    presentkort på ikea
    mm mm

• Kireina

Jag vill gärna önska mig saker som man kan ha hela livet.. men det är väl inte så vanligt i dagens samhälle att man har kvar sina saker så länge.

• Melis

Vi ska få lite större presenter av våra föräldrar, och jag har köpt en hel del saker på typ cervera, duka och verner och verner men era tips är jättebra!!

Tack tack...

Mer??

• swordfish

Vi önskar oss ingeting... Har ju Allt! men idag kom jag på att jag gärna skulle ta t ex en Joe Labero-föreställning! eller något sådant... Eller en hotell-weekend någonstans.
    Upplevelser! som man kan spara och utnyttja framåt hösten!

• DanKat

I min mammas släkt har jag fått uppfattningen om att det är klassiskt att önska sig en kandelaber (en fin lite större, inte nån billig för ett par hundra...) Själva har vi inte tänkt så mycket på vad vi ska önska oss, men en grej har vi kommit på! Vi ska önska oss (om det finns) fotbad för fyra fötter! Så att vi kan ha mysiga fotbad tillsammans! Eller så blir det två separata, men vi ska iaf ha så att vi kan göra det samtidigt, det är så mysigt att sitta tillsammans på kvällen med fötterna i varmt mjukt vatten, mmm Sen blir det säkert att önska sig nån fin servis eller fina glas eller nåt sånt. Två kompisar som gifte sig önskade en tandemcykel.

• Kireina

Precis. Vi önskar oss blomstercheckar med. för att kunna förgylla hemmet med blommor då och då. det är LYX!

• MissieA

Kom på en jättebra present. En digital fotoram. Den visar bilder (som man lätt kan överföra visa SD kort och kabel) och kan spela musik till. Finns i olika storlekar. Är jättefint att ha hemma

• Melis

Duntäcken och kuddar ska vi få av min syster...
    Säng får vi av mina föräldrar och ett matbord som vi önskar oss ska vi få av hans föräldrar...det är dem stora grejerna men sen har vi redan köpt en massa annat...

Det är roligt att önska sig ngt som vi kan använda tillsammans.... tack för tipset

• grabbarna

vi önskar oss bla äppelträd, plommonträd, hallonbuskar och en krusbärsbuske dom har man ju kvar ett tag om jag med mina svarta fingrar inte råkar ha ihjäl dom vill säga...

• Kireina

Önska er upplevelser!

Spa, avkoppling, presentkort på nån restaurang ni gillar, vinprovning, whiskeyprovning (om man gillar sånt).

Saker man kan använda tillsammans är en bra sak att önska sig. Ska med fundera på det. Dock vill jag inte ha en tandemcykel. Det är inte riktigt smidigt i staden. Däremot när vi köpt hus på landet så kansek man skulle investera i en sådan.

Man kan ju kanske önska sig en sån där klassisk picknickkorg.

• soda30

har tyckt det varit jättesvårt att önska sig grejjer. Jag förstår ju såklart att folk gärna vill att man säger, så får man sånt man vill ha/ behöver. Men jag har verkligen inte kommit på något alls att säga till kompisar o så. Släkten är ju lättare, och man vet ungefär vilka prisklasser man kan hålla sig till.
    De saker vi önskat oss är i-fall
    Ny bastuugn till stugan (vedeldad)
    överkast
    knivslip
    presentkort till matta
    + annat man behöver o vill ha till stugan. Hemmet har man ju allt i + lite till.

• DanKat
    soda30 skrev 2008-02-22 12:27:15 följande:
    har tyckt det varit jättesvårt att önska sig grejjer. Jag förstår ju såklart att folk gärna vill att man säger, så får man sånt man vill ha/ behöver. Men jag har verkligen inte kommit på något alls att säga till kompisar o så. Släkten är ju lättare, och man vet ungefär vilka prisklasser man kan hålla sig till.De saker vi önskat oss är i-fallNy bastuugn till stugan (vedeldad)överkastknivslippresentkort till matta+ annat man behöver o vill ha till stugan. Hemmet har man ju allt i + lite till.
    När det gäller prisklass så har jag hört att man som gäst ska ge för ungefär lika mycket som ett kuvert kostar, typ 200-300kr... Är iofs väldigt olika vad kuvertkostnaden blir, vissa blir ju jättedyra om man är på ett fint ställe där allt ingår... men jag tror att det alltså är vad varje person kostar i mat som man brukar mena.. så har jag uppfattat det iaf.
  • Mikaela 78

Önska PRESENTKORT PÅ RESA!!!!

Det gjorde vi!!!

Perfekt tycker jag och min M2B... blir safari i Afrika 2009!!!

/Mikaela Bojovic

• SusanneLee

Vet inte om någon har nämnt det tidigare (har inte läst igenom hela tråden), men man kan önska sig t.ex. bröllopsnatten. Min mamma betalar två nätter på hotell i en bröllopssvit åt oss!

• idafrida

Vi ville inte ha några prylar, så vi skrev att vi bara önskade oss "sånt man kan göra, äta eller dricka". Vi fick fantastiska presenter, allt från gourmetrestaurangbesök, presentkort på afternoon tea och champagne, presentkorkar med delikatesser, spa-besök, jättegoda viner, praliner, massagepresentkort... Världens bästa presenter, tycker vi! Nu, sju månader efter bröllopet, har vi fortfarande present-champagne i kylen och presentkort kvar på både spa-besök och restaurang-besök. Hela det här året har fått guldkant tack vara alla fantastiska bröllopspresenter!

• Kireina

idafrida det låter underbart! Vi hoppas med på sånt, även om vi även önskar oss saker som finns kvar längre...

• wienna

Vi planerar ett nytt boende och önskar oss presentkort på Ikea. Vi behöver t ex ett nytt köp och där är alla bidrag välkomna!

Svar på tråden Vad önska sig???