Ja, det lutar nog mot att det blir något enkelt. Jag skulle inte våga fria på t.ex. en restaurang och han skulle nog inte uppskatta det heller. Han gillar nämligen inte att stå i centrum. Det är nog det värsta med ett bröllop för honom - att måsta stå i centrum en hel dag.
Min sambo är hemma från jobbet redan strax efter halv fyra så jag måste ha fixat det mesta innan. Hinner nog hem en stund innan, men inte särskilt länge. Har dock inte riktigt lämnat tanken på att vi ska göra det någon annanstan. Vi har liksom inget riktigt datum när vi blev tillsammans, ingen plats som är "vår" ingen "egen" låt eller nå´t sånt. Kan sakna det lite ibland och skulle därför vilja uppnå det lite nu - därför känns hemma lite tråkigt. Hans föräldrar bor jättefint nära havet och där runt omkring finns det ju många fina smultronställen, men många av dessa är ju redan förknippade med en massa annat, både från hans uppväxt samt att vi döpt en son där nere osv. Skulle vilja ha något som inte är förknippat med sån´t. Vi bor i och för sig inte heller så långt från havet, men några mil därifrån. Var ett tag inne på att vi skulle laga mat över öppen eld på en grillplats på en sandstrand nere vid havet, men när jag åkte dit och tittade var det så högt vatten att nästan hela stranden, halva grillplatsen samt det fasta bordet stod under vatten. Blev ju inte riktigt lika mysigt då (om det kan bli mysigt på en isig sandstrand i februari...). Hade ett tag en tanke på att han skulle få ett brev när han kom hem (jag är ju inte hemma då) där det står något i stil med att han ska klä sig varmt, sätta timern på bastun (så den är varm när vi kommer hem) och sedan åka till stranden, men jag vet inte om det funkar nu.
Till saken hör också att han börjat skämta om att det är skottår i år (hans kusins tjej friade nämligen förra skottdagen) och har börat pika mig för det. -Ja, vi får väl se vad du hittar på i år då. Man kanske ska hålla sig undan...ha,ha,ha...
Han kommer ju alltså att genomskåda allting när kan kliver innanför dörren och då är ju halva överraskningen liksom förstörd känns det som.
En annan tanke som slagit mig är (eftersom han är så medveten om att det är skottdag) att liksom lura honom att fria genom att lämna ett brev med det jag skrev tidigare samt avsluta med någon slags pik till honom och lämna två ringar på bordet hemma.
Gud vad flummigt och långt detta blev, men tankarna bara snurrar runt hela tiden. Kom gärna med fler tips eller åsikter också för den delen.