• dragonesse

    Kostnad för att hyra buss?

    Vi funderar på att hyra en buss som tar gästerna till och från vigseln/festen (vi ska ha vigsel och fest på samma ställe). Bussresan kommer vara ca 6 mil enkel resa, med start ca 13.30 och hemresa kl 02. Vad kan det kosta? Någon som vet?

  • Svar på tråden Kostnad för att hyra buss?
  • Ester W

    Vi hyrde buss, 2 mil enkel resa. Precis som ni så hade vi vigsel och festplats på gångavstånd från varandra. Bussen skjutsade gästarna Kl: 13.00 och hämtade dem Kl: 02.00. Allt som allt betalade vi 1500 kr!

  • Lycka o Kärlek

    vi har fått ett pris på 3000kr för samma tider som ESTER W, borde nog ringa upp och kolla priserna lite noggrannare!!

    ESTER W: bor du i större stad eller by/på landet?

  • sofjoa

    Vi har hyrt en buss som kör gästerna 7 mil enkel resa, först till kyrkan, sedan från kyrkan till festen ca 2km och sedan kör den de 7 milen tillbaka på natten. Kostnad: 4000:-

  • dragonesse

    Var bor ni någonstans? Verkar ju som att priserna varierar beroende på var man bor. Jag bor i Örebro.

  • marina77

    jag tänkte hyra buss i stockholm för liknande resa de ville ha 7000 så jag har fixat annan transport

  • Jenn82w

    Finns ju en Partybuss med soffor och ljudanläggning, som kanske kan vara lite roligare att betala för? Då får man iaf ut mer för pengarna.

  • Ester W

    Jag bor i en stad med ca 32.000 invånare, en mellanstor stad!

  • beahabo

    hej. det varierar från bolag till bolag.
    jag fick igår reda på från min chef att vi får ta en buss med chaufför gratis. inte fel alls.

    Jag jobbar ju då som busschaufför så jag blev glad.
    gratis är alltid bra.

    mvh b

  • sofjoa

    jag bor i jönköping... ringde runt till en massa bolag. detta var helt klart billigast... varierade från 4-8000

  • Toba

    Hej,

    Kolla med Ellénius Buss, de kanske inte är billigast men de har snygga bussar och framför allt trevliga chaufförer. Jag tycker det är värt att lägga någon krona mer om det funkar bra!

Svar på tråden Kostnad för att hyra buss?