• Hälsingebruden 08

Hur ska vi göra...

jag känner inte för vårat dop samt vigsel i sommar. Det är jättesorgligt. Inte för att jag inte vill bli hustru till min kära sambo eller döpa våran söta son utan för att jag klarar inte av familjerna - hans å min. Jag stör mig å irriterar mig på dom. Jag är rädd att denna dag som kommer att innebära så mycket andra spänningar kommer att bli skitjobbig om vi ska fira detta ihop......jätteledsen att jag känner så här! Jag önskade att jag kunde vända mina känslor inför det.....

• Svar på tråden Hur ska vi göra...
  • JosieAdde

men varför bjuder ni inte de ni VILL umgås med?

• Lokalo

För att det inte alltid är så enkelt att göra så kanske....

• Aspera

Okej då gör vi så här. =)

1. Måste ni gifta er och ha med era familjer?
    2. Dopet kan ni ju ha och sedan lite fika... detta kommer du överleva.

3. Mycket kan hända tills i sommar, är du säker på att du inte bara är lite deprimerad just nu?

Mitt bästa råd att se dig som fullvuxen och helt kapabel att ta egna beslut utan att ta hänsyn till den äldre generationen. Gå efter magkänslan. Prata med din sambo. Hur känner han?

• marie79

Stick iväg utomlands, du, sambon och ert barn och gift er i smyg ensammna. Det ska vi göra och vi har inga skuldkänslor till någon i familjen för det...

Lycka till!

• Hälsingebruden 08

Gud va fina ni är! Jättebra tips å tankar! "Aspera" det är sant, jag känner mig lite depp just nu, det är möjligt att jag känner annorlunda till sommaren....MEN det är ju mycket att fixa innan, innbjudningskort som skall skickas ut, skulle jag skickat senast mars men jag orkar inte helt enkelt....ett dop i all enkelhet kanske vi borde göra å sen som "Marie79" föreslog åka utomlands å gifta oss. Det dumma å knepiga är att vi inte har några pengar för en utlandsresa....vi skulle få lite bidrag till å arrangera detta bröllop/dop men det lär vi inte få om vi bara drar utomlands. Ekonomiskt sätt så är det HELTfel läge att hålla bröllop....ja hugaligen, ni hör ju hur jag har det....förlåt att jag suckar å stönar bland er andra bröllopskvittrande par....

• guldlockm

Men kan ni inte helt enkelt vänta med bröllopet tills det känns rätt istället, det gör ju inget om det går ett år till, det är ju för er egen skull som ni gör det.

Lycka till!

• Tooticki

Ett bröllop behöver inte kosta mycket pengar. Boka vigsel i rådhus/kyrka/på någon plats som betyder mycket för er. Fixa barnvakt och bjud med ett par vänner/syskon el liknande som ni står nära, ha en vigsel efter ert tycke och smak och avsluta med middag någonstans. På sommaren kan man ha en bukett man plockar själv och en fin sommarklänning, sandaler och ett pärldiadem i håret.

• Hälsingebruden 08

Hej Tooticki! Ja ungefär så skulle vi haft/ha (jag vet inte vilket) vår vigsel/dop. Vid havet i ett fint kapell å sen bjuda på grillbuffe i mina föräldrars trädgård - enkelt men ändå mysigt/högtidligt. Jag är planeringsmänniska ut i fingerspetsarna....vill att alla gäster ska trivas å äta god mat. Fixat m partytält å grillansvariga gäster. En av de grillansvariga kan inte närvara (syrrans kille) eftersom de ska få barn exakt då. Det känns trist! Å så blir jag orolig att grillbuffen inte ska funka å att jag ska bli helt hysterisk om inte allt klaffar. Eftersom mina nerver ändå kommer att vara utanpå eftersom jag kan störa mig så mkt på min samt hans fam......

• Tooticki

Jag tycker det låter som en underbar dag, MEN, om du inte trivs med människorna så spelar det ingen roll hur mycket du planerar, du kommer inte bli nöjd ändå! Mitt förslag är att ni struntar i familjen och bara bjuder några få personer (2, 3, 4 stycken) om du känner att du inte kommer kunna vara avslappnad med familjerna närvarande.

Tänk på att det inte finns några måsten, det är er dag och ni bestämmer!

• Hälsingebruden 08

Det knepiga är att hela dopet/vigseln bygger på att vi efter kapellet är i mina föräldrars trädgård. Jag bor inte själv i hälsingland men det gör dom.....men vi får kanske helt enkelt tänka om....å det är jättesant det du skriver "det är våran dag"

Svar på tråden Hur ska vi göra...