• Silva79

Gräl om dukning

Min mamma har lovat hjälpa oss med dukningen.

Idag ringde hon och vi kom in på det här med dukningen. Jag har tidigare sagt något i förbifarten att man kanske kunde ha en svart duk, givetvis med ljusare färger i dekorationerna och ev löpare på duken för att lätta upp lite. Detta är inget jag bestämt mig för, bara en tanke. Både min och min m2b:s favoritfärg är svart (vi är hårdrockare).
    Hon totalvägrade att delta i dukningen om vi skulle ha svart duk.
    Jag sa då: vit duk med svart på då?
    Nej, inget svart alls, ska vi ha svart med i dukningen så vägrar hon att hjälpa oss. Blir så less.
    Jag har inte ens bestämt om det kommer vara någon svart i dukningen, men det är en principsak, det är ju vårt bröllop och vi borde få ha det som vi vill, eller!?

Jag sa att då klarar vi oss själva... Men det är inget roligt och nu har vi ändå mer vi måste fixa innan den stora dagen.

Får väl hoppas att hon dyker upp på bröllopet iaf, trots att vi kanske har svart i dukningen.

• Svar på tråden Gräl om dukning
  • grabbarna

vad trist!det är ju inte så att du planerat svart med dödskallar och djurkranium....vi ska ha lite svart med har ingen aning om hur dock men inbjudningskorten är svarta och festhäftet sedan blir det nåt i dukningen också.

finns det ingen annan som kan hjälpa er? vårat toastmasterpar ska hjälpa oss med dukning och dekoration och dom kommer vara dom som gör färdigt utvändigt med ballonger samma dag

• Silva79

Nä, det blir inga döskallar, fast man kanske skulle sätta en framför mammas tallrik bara för att reta henne :P

Svart kunde man minsann inte ha på bröllop sa hon. Jag sa att det nog inte var sådär jätteovanligt nu för tiden, men det hjälpte ju självklart.
    Våran inbjudan är också i svart, festhäftet är inte bestämt hur det ska se ut ännu men det blir säkert något svart där med.

Vi ska bara ha ett litet bröllop hemma, ca 30 pers så vi har ingen toastmaster eller dyl. Men jag ska kolla runt lite bland släkt och vänner och se om någon vill hjälpa oss.

grabbarna skrev 2008-02-20 11:47:50 följande:
    vad trist!det är ju inte så att du planerat svart med dödskallar och djurkranium....vi ska ha lite svart med har ingen aning om hur dock men inbjudningskorten är svarta och festhäftet sedan blir det nåt i dukningen också.finns det ingen annan som kan hjälpa er? vårat toastmasterpar ska hjälpa oss med dukning och dekoration och dom kommer vara dom som gör färdigt utvändigt med ballonger samma dag
  • grabbarna
    Silva79 skrev 2008-02-20 12:23:36 följande:
    Nä, det blir inga döskallar, fast man kanske skulle sätta en framför mammas tallrik bara för att reta henne
  • Filifjonkan2

jag såg en skit snygg löpare med märket duni senaste nytt tror jag den gick i svart jag blev jätte sugen på den...

• valkyriana

Jobbigt läge...
    Vi ska ha vit duk med svarta löpare tvärs över bordet på varje kuvert. Tycker att det är hur snyggt som helst...
    Våra inbjudningar är creme och svarta och festprogramen lika så.

• Äntligen är det min tur

JOOOO! Ni kan visst ha svart. Det är sååå snyggt med svart duk med glitter på... Man kan ha små speglar så blir det lite ljusare.
    Bra färg o matcha andra färger till ju.

Strunta i mamma du!! Det kommer bli så bra.

Jag har dukat bla dop med svart duk till folk som inte gillar sånt. De blev sååå nöjda...

Vad har ni för färgtema annars?

• Silva79

Önskar att någon kunde berätta för min mamma att det inte är fel med svart på bröllop, suck...

• Zozo

äh trams! Vara inbjudningar och festprogram var svarta och vi blev utmärkt gifta!

• Silva79

Har väl inget direkt färgtema. Inbjudningarna gick dock i svart, gräddvitt och vinrött.

Äntligen är det min tur skrev 2008-02-20 12:30:05 följande:

JOOOO! Ni kan visst ha svart. Det är sååå snyggt med svart duk med glitter på... Man kan ha små speglar så blir det lite ljusare.Bra färg o matcha andra färger till ju. Strunta i mamma du!! Det kommer bli så bra. Jag har dukat bla dop med svart duk till folk som inte gillar sånt. De blev sååå nöjda... Vad har ni för färgtema annars?
  • Äntligen är det min tur

Visa henne tråden vetja

Det blir ju hur snyggt som helst. Med vitt o rött till!

Kan du inte leta upp lite snygga dukningar med svart o visa bilder för henne då?

Svar på tråden Gräl om dukning