• Semesterbruden

Vill inte bli besviken...

Jag har fortfarande inte kommit till skott. Jag skrev tidigare att jag och min sambo har planerat vårat bröllop "nån gång" redan men att vi aldrig kommer till skott. Jag fick rådet att prata om det för han har ju redan friat så jag ska inte behöva göra det MEN jag tog upp ämnet härom dagen och han skämtade bara bort det (som vi båda brukar göra) inan jag hann komma in riktigt på ämnet.
    Grejen är då att det ska nog till ett riktigt frieri (igen) för att det ska bli av. JAG ÄR BARA RÄDD att han ska säga att självklart vill han gifta sig med mig (det vet jag ju redan) men att han vill vänta... För mig känns det som att han lika gärna säga NEJ för vad väntar han på ?

• Svar på tråden Vill inte bli besviken...
  • pallesj

Hmmm Ja Men jag tycker du ska göra ett riktigt romantiskt frieri, då igen så han kanske lite mer förtår att du menar allvar. Sen börja med engång med planeringen och visa han och fråga han vad han tycker om allt du hittar osv så han riktigt förstår att NU är det allvar.

• Semesterbruden

Ja, vi har ju planerat och pratat bröllop i några år nu. det har blivit mer vid tillfällen vi varit på kompisars bröllop. Nu har jag däremot börjat känna att det är dags NU och han har väl inte förstått det. Jag måste väl släppa in honom i mina känslor och tankar antar jag.
    Det skulle ju vara perfekt den 29e. Jag fegade ur på alla hjärtans dag och ångrade mig genast dagen efter... Då har jag ju möjlighet att nämna lite bröllop under dagarna som återstår till nästa fredag och se hur han hakar på liksom.

Svar på tråden Vill inte bli besviken...