• stbm

Hur ska jag göra???

Min bästa vän som är som en syster för mig ska också gifta sig, vilket jag tycker är jätte kul. Mitt problem är att det kommer kosta sååå mycket att gå på hennes bröllop, c:a 15 000kr (hon bor utomlands och ville även att jag ska vara tärna) samt att de valde att sätta sitt bröllop 6 månader innan oss fast hon redan visste när vi hade bokat (vilket är ok i sig men det blir mycket pengar på 6 månader med vårat bröllop +åka till hennes). Hon ville att både min m2b och jag skulle komma, men om vi inte vill ta från vårt bröllop så kan vi inte båda åka (jag är student så jag kan knappast lägga undan en massa pengar varje månad). Problemet är att det blir väldigt mycket pengar strax innan vårt eget bröllop + att hon har berättat att hennes m2b definitivt inte kan komma på vårt bröllop (han har bara 2veckors semester/år) och kanske även inte hon eftersom de troligtvis kommer hem från smekmånaden i början på juli? känner mig sååå besviken, för hon förväntar sig att jag kommer men kommer kanske inte själv när jag gifter mig. Vet inte vad jag ska göra hon kommer att bli jätte ledsen och arg om jag inte kommer, men vad tycker ni: är det inte för mycket med 15 000 för att gå på någons bröllop speciellt när ens eget är 6månader senare + att hon kanske inte kommer på mitt bröllop?? Hur skulle ni ha gjort? Känner att jag måste nog prata med henne om detta men hon är ganska mycket en bridezilla just nu?oj vad långt och krångligt det råkade bli, men hoppas ni orkar läsa ändå

• Svar på tråden Hur ska jag göra???
  • Ickaflicka

Hmmm... tråkigt! Kan ni inte komma överens om att ni fyra istället ses vid annat lämpligt tillfälle (och på lämplig ort som inte kostar för mycket för er) och tillsammans firar era respektive giftermål? Kan ju vara en lösning?

• Nikajo

Hmmmm...kommer inte hon på ditt bröllop, så kan ju hon inte kräva att du kommer på hennes?! Näpp håller med föregående inlägg. Bestäm att ni ses nån annan gång alla fyra.

• stbm