Ngn som har ett monogram på sin inbjudan?
Har hittat ett fint monogram som jag tänkte köpa på monogram.se, men jag fattar inte hur detta ska tryckas på mitt inbjudningskort, kan ngn hjälpa mig??
Dum fråga kanske men men:)
Har hittat ett fint monogram som jag tänkte köpa på monogram.se, men jag fattar inte hur detta ska tryckas på mitt inbjudningskort, kan ngn hjälpa mig??
Dum fråga kanske men men:)
Vi tänkte från början ha monogram på vår inbjudan, men kommer istället att ha det på vigselprogram och festprogram.
Har tänkt så här:
Vitt tjockare papper som man viker på mitten (till ett häfte). Sedan kommer vi att skriva ut monogrammet på ett vitt papper, som vi klipper ut i en fyrkant eller rektangel runt monogrammet och sedan klistrar vi det vita pappret med monogrammet på ett brunt papper som vi klipper ut så att det blir som en ram.
Hänger du med?
Vet att jag har sett ngt liknande hos ngn på BT, typ så här brollopstorget.se/hem/gudinnan/gallery/phpprdj2l.jpg
Om du går in i mitt galleri får du se hur vi har gjort. Vi tryckte monogrammet på en inlaga, alltså vi printade ut det i skrivaren. Annars vet jag att det går att få stämplar tillverkade.
Vet du var man kan köpa såna här stämplar??
konichiwa girl skrev 2008-02-19 07:36:07 följande:
Har gjort vårat monogram själv i Words
Jätte enkelt
Ok jag tror jag hänger med:)
Får testa tror jag!!
Vi beställde stämplar i 2 storlekar med vårt monogram.
Vi embossar på det både på inbjudan, vigselprogram,
festprogram och tackkort. Vi vill ha det så, så blir allt
i samma stil. Och jättesnyggt.
Titta gärna på vår bröllopssida:
peterochfrida.weddingannouncer.com
jag har embossat vårt monogram på kuvert och inbjudningskort...jag kan visa bilder..ska lägga upp dom i kväll eventuellt...
Vart betsällde ni dessa stämplar??
Peters Fridelina skrev 2008-02-19 08:36:55 följande:
Hittade två ställen i en gammal tråd, har dock inte själv betställt så jag vet inget om dem mer än att det går att beställa egendesignade stämplar från dem. Kolla om det är nåt!
www.mycards.se/se/index.html
www.stampelhuset.com/eshop/egendesignadstampel.php
Ett ställe i Malmö som heter Stämpelfabriken.
Finns på fler orter i landet, bl.a. Sthlm tror jag.
Finns på internet också.
Jag beställde precis en stämpel från Stämpelfabriken i malmö. De är jättetrevliga och hjälpsamma. De ligger på ca 300-400 kr. Vår kostar 400 kr och då är det en separat för &-tecknet.