Besviken på vår två-årsdag
Jag och min underbara pojkvän firade vår två-årsdag i helgen, och han hade lovat att han skulle planera och fixa allt. Jag hade inte så höga förväntningar, han har t.ex. nästan inga pengar just nu, men han brukar vara romantisk och kreativ så jag tänkte att något trevligt kommer han nog på.
Jag sov hos honom på natten (vi bor fortfarande hemma) och på morgonen tillkännagav han sina planer. Vi skulle äta frukost framför teven och se på en anime-serie, och sedan skulle vi gå en promenad till ett utkikstorn vi brukar gå till ibland. Sedan sa han lite vagt att vi kanske kunde köpa godis och se på film på kvällen.
Det var allt som hände på hela dagen! Det var en mysig dag, men helt vanlig, vi gjorde det vi brukar på helgen. Jag hade hoppats på något speciellt, kanske frukost på sängen, en liten dikt eller sång (han är duktig på att spela gitarr), hitta på något vi inte gjort förut eller vad som helst.
Jag är dålig på att hålla mina känslor inom mig, så han såg ju att jag var besviken och frågade vad det var. Och jag kunde inte låta bli att säga vad jag kände, även om det kändes fel att klaga. Jag tyckte att det verkade som att han inte hade ansträngt sig, men han tog illa vid sig och tyckte att han hade planerat. Det slutade med att jag grät och han var sur, men sen kramades vi och det var inte så mycket mer med det.
Det känns bara så tråkigt att vår speciella dag blev så väldigt vanlig. Om jag hade vetat om det här innan hade jag ju hellre planerat den själv eller tillsammans med honom. Nu känner jag ine riktigt för att planera en överraskningsdag på ett tag, och jag tror inte att han kommer att komma på tanken heller.