Vad kostar en bar?
Hej alla blivande och klara!
Har någon haft, eller skall någon ha fri bar?
Vad kan det kosta? Vi är 80 stycken.
Någon som vet eller vågar gissa?
Mvh Jenny
Hej alla blivande och klara!
Har någon haft, eller skall någon ha fri bar?
Vad kan det kosta? Vi är 80 stycken.
Någon som vet eller vågar gissa?
Mvh Jenny
Vi blir ca 70, vi bjuder på bubbelvin, rött vin till maten (bag in box) whiskey/baileys till kaffet och sen betalbar (öl, cider vitt och rött vin)
Vi handlar på bolaget, och räknar med ca 7000:-
Åh, förlåt nu blev det fel. Antar att ni inte förstår vad jag tänker...hi,hi.
Jag menar ju en bar efter maten. Vi ska vara på ett ställe där det finns bar med personal. Undrar hur mycket man måste lägga in mellan tummen och pekfingret för alla (80 st) under festen. Då har ju alla redan fått till maten. Min blivande (på bild) vill ha någon form av drinkbiljetter men jag tycker det verkar rörigt. Förslag mottages tacksamt!!
//Jenny
Det beror ju lite på vilka priser stället ligger på, och hur mycket era gäster brukar dricka.
Vi tänkte nog köra med drinkbiljetter för att priserna inte ska skena iväg för mycket. Funderade på 1-2 biljetter per pers och sen några extra som tostmastern har hand om att dela ut till extra törstiga.
Vi har även pratat om att lägga en del per glas/flaska så får de betala resten själva. Halva var med andra ord. Då blir det inte jättedyrt för vare sig oss eller dom.
??????
Jag tycker det är upp till var och en hur mycket man vill dricka efter middagen. Vi bjuder på obegränsat vin/öl till middagen (Den varar ändå ca 3 tim), sen får man handla själva i baren.
man kan ju vara med o subventioner i baren t ex 20:- per drink eller nåt. Eller typ som tanken gick med drinkbiljetter sen får väl dom som vill betala o dricka mer =)
Vi ska ha fritt gottebord, ska åka på tur ner till Bordershopen i Tyskland
räknar med 5000 kr. inköpt från tyskland.
hade en kompis som köpte allt sitt i tyskland blev mycket billigare så men jag vet inte hur mycket dom betalade, men ska jag ha ett bröllop så vll inte jag att mina gäster ska betala för drickat...
men 5000 låter rimmligt det får man en hel del för :)
Vi hade fri bar med restaurangpriser (ca 45kr för vin o öl). Vi bjöd på obegränsat med öl, vin o cider hela kvällen efter middagen, medan man fick betala om man ville ha sprit. Vi var 65 personer och notan i baren gick på 6000kr, om det kan vara till någon hjälp.
Lycka till!
vi kommer bli 70-80pers räknat med 7-10 tusen kr på alkoholen, men då tar vi lite extra så att det ej tar slut. Ska ha fribar.