• martintherese

Besviken på syrran (OBS långt)

Lite råd..tankar skulle kanske göra mitt bekymmer mindre..
    Jag har en syster som har en son på 7 år. Vårat bröllop har vi från början varit klara med att vi vill ha barnfritt.

Vi har även varit klara med att det även gäller min systerson. Han är ensamt barn i familjen och är väldigt van vid och kräver mycket uppmärksamhet. Han är en riktig gullunge men jag och min m2b tror inte att han skulle ha särkillt roligt. Det kommer inte vara något annat barn där och det kommer vara en klassisk 3-rätters middag med tal och hela baletten.

Min syster har varit på det klara med detta och när jag pratade med henne om detta första gången var hon nöjd med upplägget. Då var det även prat om att han skulle vara med på vigseln för att få se oss i fina kläder osv men sedan åka med sin pappa hem. Detta är hon nu inte alls med på och tror att han skulle bli för ledsen om han tvingas åka därifrån när alla andra ska gå in och äta. Jag är helt med på det och tycker att det nog är bäst att han inte är med alls då. Hon känner ju honom bäst!...Detta motsätter hon sig nu lite och menar på att han inte är bråkig osv..men det handlar inte om det, han är en underbar go kille, men han är fortfarande bara 7 år och brukar inte vilja sitta med vid bordet mer än 10 min hemma.

Känns som att hon bara vill ge mig dåligt samvete och göra mig till den "onda personen" eftersom det är jag som få ta alla diskussionerna...SUCK, varför blev det såhär. Vi var ju överrens från början...Han är dessutom inte så noga verkar det som, han trodde att vi redan gift oss när det kom på tal för någon vecka så...det känns som att det är hon som är självisk...

ska jag vika mig...?

• Svar på tråden Besviken på syrran (OBS långt)
  • KIKKIHOLMBLAD

Jag tycker inte du ska vika dig men samtidigt tror jag inte hon menar att ge dig dåligt samvete.

Som förälder vill man gärna ha med sig sitt barn överallt, även ifall det inte är passande :)

• Tooticki

Säg till henne att det är barnfritt som gäller, diskutera det inte med henne! Det är er fest och ert beslut att ta!

• carin1983

NEJ!! säger jag bara. Vik dig absolut inte. Jag hade faktiskt exakt samma problem innan med min syster och hennes son som är 5.
    Vi ska ha barnfritt men hon tyckte att vi skulle göra ett undantag för honom. Han har energi för 5 ungar och skulle aldrig klara att sitta ner.
    Efter många disskusioner så gick hon med på att han ska åka hem efter vigseln.

Det är faktiskt er dag. Ni ska inte behöva anpassa er efter andra, det ska vara tvärt om. Få inte dåligt samvete var stenhård.

• Hedebris

du fpr helt enkelt säga till henne att hon får skaffa barnvakt. och tycker hon att han kommer tycka det är jobbigt att "åka hem" efter vigseln så får ni säga till henne att hon helt enkelt får fixa barnvakt så han inte är med på vigseln heller..

• Dolliver

Tycker inte alls att du ska ge med dig, det är ert bröllop = era val!
    Din syster har dessutom varit på det klara med detta från början så det är lite taskigt att komma upp med detta nu. Förklara bara vänligt och bestämt att ni måste dra regeln någonstans.

• pallesj

förstår ditt problem Vi skulle oxå helst vilja ha ett barnfritt bröllop men min m2b:s syster som har 2 barn på 2 o 3 år kan eller vill helt enkelt inte fixa barnvakt till de så de får va med
    Min syster vill däremot inte ha med sina barn (3 o 6) ens på middagen hi hi så de är bara med på vigseln och sen hämtar deras farmor de och har de hela kvällen så min syster kan fira sin lilla syster på hennes bröllop och ha lite kul.

Men ja inte lätt när systrar vill ha med sina barn på festen.
    Min sambos syster får ju inte ut så mycket av det då hon kommer vara tvungen att gå och lägga barnen tidigt för de e så små och inte kommer orka hela kvällen

• Smilgot

Vik dig inte, vi har oxå helt barnfritt, alla är välkomna till kyrkan men sen är det barnfritt på festen

• martintherese

Tack för allas input, tänker inte vika mig. Jag har ju ändå gett henne förslaget om vigseln. på inbjudningarna skrev vi att alla är välkommna till vigseln oxå (dom kommer ut idag!!! :D )

Jag känner nog bara att det är lite taskigt att komma med det i efterhand men men, nu är det som det är. Tack! känns skönt att veta att det finns fler på samma sida där ute!

kram
    //Therese

• stbm

nej det tycker jag inte. sätt dig ner och prata med din syster och försök få henne att förstå. det är faktiskt er dag. hoppas det ordnar sig

• 20080301

Jag har 2 killar, tveksamt om jag skulle ta med mig dom ens om jag fick på ett bröllop. Dom har garanterat roligare hemma.

Svar på tråden Besviken på syrran (OBS långt)