• Rebellen75

Har själv blivit bjuden på bröllop

Har fått inbjudan till bröllop. KUL!!! Men nu har vi tittat över transport, boendekostnad och gåva. Måste även självklart köpa nya kläder till gubben och mig. Drar iväg riktigt ordentligt.

Sen fixa barnvakt till mina tre , de två stora får väll sova hos någon kompis och minstingen får vi förhoppningsvis inkvartera hos syrran.

Så nu till mitt dilema. Vi trodde inte vi var givna på bröllopet. Tror ni att de bjudit oss för att de känt sig tvugna och hoppas att vi ska tacka nej. (umgås mer med brudgumens föräldrar )Vi är släckt men inte nära.

Är säkert någon har på BT som bjudit oss :)

• Svar på tråden Har själv blivit bjuden på bröllop
  • Katt Moss

Jag förstår inte riktigt frågan. Själv skulle jag utgå från att jag var välkommen om jag blev bjuden..!

Vill ni åka? Har ni råd? Om ni inte har klara JA-svar på frågorna tycker jag att ni kan tacka nej, och skicka lyckönskande telegram i stället!

• AnnaochHenrik

Håller med Katt Moss! Man får ju hoppas att folk bara bjuder de som de verkligen vill ha som gäster...
    sen om ni vill/har råd att gå, det är ju upp till er!

• Cortado

Jag kan faktist erkänna att vi har "artighetsinbjudit" en del folk som vi räknat med att de ska tacka nej. T.ex mina gamla morfar & mormor som bor långt bort, och min kusins pojkvän som bor i USA osv.
    Men seriöst, när vi fick besked om att de vi verkligen inte trodde skulle komma, så blev vi bara glada för att de ansåg vårat bröllop viktigt också.
    För de hade ju inte bjudit er ifall det inte fanns plats osv för er, för det är ju aldrig hundra procent säkert att folk tackar nej.

Så om jag skulle vara er så skulle jag tacka ja, och tror säkert att de bara blir extra glada när "till och med er" tycker deras bröllop är en stor sak och vill vara med och fira.

• gusjma

jag har skrivit min gästlista och jag kan ju bara tala för mig själv... men jag har definitivt INTE bjudit någon som jag hoppas skall tacka nej! För mig låter det helt absurdt!

• Rebellen75

Jag vet att jag är knepig. Vill jättegärna gå men så börjar man fundera om om igen. Anledningen är att jag har träffat bruden kanske tre gånger bara. Sen fanns det en tråd här där det diskuterades om "nya" flick/pojk vänner skulle få komma och då blev jag lite mer osäker. Jag har funnits i deras släkt i ca 12år så ny är jag inte men för henne.

• lycklig78

Jag har iaf inte bjudit någon som jag hoppas tackar nej. Känner ni att det är för mycket pengar att lägga ut så tycker jag inte att ni ska åka.

• anne på grönkulla

Är ni bjudna får ni utgå från att ni är välkomna. Sen får ni ta ställning till om ni ska/kan gå utifrån om ni har tid/råd /möjlighet.

• Rebellen75

Det har inte med pengarna att göra för vi ser det som en liten mini sem utan barn. Men mera att jag knappt träffat bruden jag vet vad hon heter men inte så mycket mer.

• Rebellen75

Känner ju hela släkten på brudgummens sida, så vi blir ju inte några okända i ett hörn. Men det var skönt att höra era åsikter.

• Marsaphir Marlean

Själv har jag inte artighetsinbjudit någon och vi har ett rätt litet bröllop så jag hoppas verkligen alla kan och vill komma!

• Lavendelblomma

Eftersom vi inte vet vilka brudparet är eller hur er relation är så är det ju ganska omöjligt att svara på din fråga! Om du tycker att det e alldeles för dyrt att gå på bröllopet e det väl bara o tacka nej, med ngn smidig ursäkt!

Rebellen75 skrev 2008-02-17 19:35:53 följande:
    Har fått inbjudan till bröllop. KUL!!! Men nu har vi tittat över transport, boendekostnad och gåva. Måste även självklart köpa nya kläder till gubben och mig. Drar iväg riktigt ordentligt. Sen fixa barnvakt till mina tre , de två stora får väll sova hos någon kompis och minstingen får vi förhoppningsvis inkvartera hos syrran.Så nu till mitt dilema. Vi trodde inte vi var givna på bröllopet. Tror ni att de bjudit oss för att de känt sig tvugna och hoppas att vi ska tacka nej. (umgås mer med brudgumens föräldrar )Vi är släckt men inte nära.Är säkert någon har på BT som bjudit oss :)
  • Lavendelblomma

Tror du måste fundera över ifall du känner för att gå helt enkelt! Ingen härinne kan ju sätta sig in i dina känslor, tankar, funderingar - fundera på om du/ni hade tyckt det var kul att gå! Om ja - gå!

Rebellen75 skrev 2008-02-17 22:23:47 följande:
    Det har inte med pengarna att göra för vi ser det som en liten mini sem utan barn. Men mera att jag knappt träffat bruden jag vet vad hon heter men inte så mycket mer.
  • Ickaflicka

Var ditt problem att det skulle kosta er mycket att gå, eller att ni inte vill gå? Om det handlar om kostnaden, så MÅSTE ni ju inte ha nya kläder, eller hur? Och ni kanske kan köpa present och transportera er tillsammans med några andra gäster, så blir det inte så dyrt! Men om ni inte VILL gå, så får ni ju tacka nej på ett sätt som inte gör brudparet ledset...

• hondafreak

Vi har bara bjudit de vi VILL ha med, inte för att de ska tacka nej !!!!! Så utgå ifrån att de VILL ha med er för ni är såpass nära, roliga att ha med på festen mm. och ha en rolig kväll tillsammans !!!!!

Svar på tråden Har själv blivit bjuden på bröllop