• DollyLolly

    Vad kostar det att hyra frockcoat?

    Vilket är finast?
    Ngn som har ideèr, vad ska era m2b ha på sig?Priser?

  • Svar på tråden Vad kostar det att hyra frockcoat?
  • Liwa76

    Min man hade en otroligt snygg frockcoat. Det var en vit rock med brokad och en vit väst i samma samt svarta byxor. Jag tycker det är jättesnyggt om brudgummen också har vitt, särskilt på sommaren. Hans utstyrsel kostade ca 4000 att hyra.

  • Jessica o Daniel

    min m2b ska hyra frockcoat från Zari Ateljé i degerfors,o han får betala 1800kr för det.
    priserna varierar nog beroende på vilken affär du hyr ifrån.

  • hjartan

    Vi hyr frockcoat i svart med beige väst och kravatt. 1400 kr.

  • Fejs

    Kolla mitt bildgalleri. Där han provade ingick allt utom kalsonger och strumpor, dvs det ingick frockcoat, plastrong, väst, plastrongnål, maschettknappar, hängslen, ärmhållare, skjorta också förstås och lackskor. 1795 kr.

  • 080426

    Vi hyr allt ? skor för 1350 Kronor och då får vi hämta det på torsdag och lämna tillbaka det på mpndagen efter.

  • Augustibruden 2008

    Fejs, är det i Sthlm ni ska hyra?

    Önskar tips på vart man ska gå i Sthlm...

  • förväntansfullbrud

    Vit smoking. Kostar strax över tusenlappen.

  • Augustibruden 2008

    Någon som har tips på ställen i Sthlm?

  • Barecho

    Hyrde i Malmö jättesnygg svart frackcoat för 2500 kr. Då ingick ivory-brokad väst , kravatt och näsduk.

  • bröllop080719

    Kan tipsa om Uppklädd - Eneroths Ekipering de har jättefina grejer.

    Augustibruden 2008 skrev 2008-02-17 08:40:39 följande:


    Någon som har tips på ställen i Sthlm?
  • Eksjöbrud08

    1200 kronor skall vi betala. Då ingår allt utom kalsonger, strumpor och skor. Jättebra pris. Men jag tror det beror dels på vilken affär man väljer och dels vilken stad det är i. Eksjö är så pass litet så det är nog därför det är så billigt.

  • nawla

    Vi har fått ett pris från Bröllopsbutiken på 2290 kr och då ingår frockcoat-kavajen och byxor, smokingskjorta, väst och kravatt. Det tillkommer alltså skor och manchettknappar...

    På ett annat ställe skulle det kosta från 3200 kr och då ingick inte skjorta. Så det är värt att ringa runt till lite olika...

  • 080628

    Vi var på Steens herr på St Eriksplan i helgen. De hade mycket snyggt, men det blir lite dyrt eftersom man var tvungen att köpa västen och plastrongen. Verkar landa på ca 3500.

    Augustibruden 2008 skrev 2008-02-17 08:40:39 följande:


    Någon som har tips på ställen i Sthlm?
  • bara jag

    Bara frockcoaten gick på 1500, därtill plastrong (400-500) som vi köpte och näsduk för 125. Väst: ca 500 (om jag vill minnas rätt)

    Blev en ganska maffig summa till sist! (sen + bestman)
    Men han blir ju så fiiin min älskling!!!!!!

Svar på tråden Vad kostar det att hyra frockcoat?