• starbelle83

Tips på gravering i ring?

Har hittat min ring och tänkte beställa den snart, har dock lite svårt att komma på inskription... Någon som har nåt tips?
    Både svenska, engelska och latin, dock inte Amor vincit omnia, lite för vanlig nuförtiden =)

Ringen är en enstensring i guld med en sten på 0,35 ct VSI, pris 8600:- vad säger ni om det ni som kan?
    Jag är iaf överförjust i den :)

• Svar på tråden Tips på gravering i ring?
  • avil

i evighet
    tänkte jag kunde stå imin ,om det ryms.
    Min man ska ju inge ring ha,bara ha kvar förlovningsringen

• starbelle83

det va jättefint! vi gör också så för honom, ingen ny ring...

• avil

skulle gärna se bild på din ring!!

• hjartan

Ex animo och datum kommer jag att ha i min vigselring.
    Betyder Från hjärta.

• starbelle83

Har tyvärr ingen bild på ringen...

"för evigt" är också fint, enkelt och konkret, är dte någon som vet vad det skulle heta på latin?

Ex animo har jag funderat på faktiskt :)

• Pingi

Vi ska ha "semper mea xx/xx-08" vilket betyder min för alltid på latin. Då vi redan har "din för evigt" i förlovningsringarna.

• prd

Vi har redan "för evigt" samt två hjärtan ihop efter, i våra förlovningsringar.
    Min blivande ska heller inte ha någon ny ring.

• Disan

vi har utsidesgravyr på våra förlovningsringar och det står siamo te ed io. nåt speciellt mellan mig och min blivande.. m2b ska inte ha en ring vid vigseln eftersom han har sin ordensring utanpå förlovningsringen så de får inte plats. jag däremot ska ju ha en till och det ska stå samma i den fast inuti istället

• starbelle83

*Pingi*
    Vad är "Din för evigt" på latin?

*prd*
    Har ni det på svenska el. latin?

Jag fastnade lite för nedan, nån som har en ungefärlig översättning på svenska?
    Amor est vitae essentia-Love is the essence of life

• Dr House

Vi ska skriva Carpe Diem och datum

• Pingi

Vi har din för evigt på svenska men tror att semper som sagt betyder ungefär både alltid/evigt

• Synthetic

Var ju nån som hade Sätt på dig ringen igen

Den var bra

• niklasbivandefru

tog upp de me kärleken igår och han tyckte att vi ska ha 4 ever + datum i min vigselring o i hans förlovning+vigselring

• starbelle83

hmmm... det lutar åt "din för evigt" faktiskt, på svenska alltså :) känns vackert! vad säger ni? så svårt när det kommer till kritan, det är ju för alltid...

• anne på grönkulla

kan man inte latin eller på nåt sätt har en relation till språket så ser jag ingen särskild poäng med att ha graveringen just på latin - det som står ska ju betyda nåt för en tillsammans. Så din för evigt på svenska blir jättefint tycker jag.

Svar på tråden Tips på gravering i ring?