• fjäskan

Vilken är Bästa månaden ?

Vilken är Bästa månaden att gifta sig i ?
    Motivera

• Svar på tråden Vilken är Bästa månaden ?
  • blomsterflicka

Personligen har jag alltid velat gifta mig sen vår/sommarmånaderna. Känns härligt med all grönska och förhoppningsvis får man vackert väder. Kanske har man tom skaffat sig en bränna och ser därmed extra fräsch och vacker ut, haha

• avil

september-bara för att vi kommer att gifta oss då ..
    annars har jag alltid tyckt vår/sommar.Nu blir det sep pga utlandsresa-vi har cermonin där.

• MartinsAnna

Tycker också sommaren, då det är grönska! Vintern är också mysig, men då ska det verkligen vara rätt väder, lagom kallt och snö!Men hur ofta slår d in nu förtiden?!
    Sommaren tycker jag ju!

• hjartan

Vi valde maj för att undvika att ägna semestern åt att planera bröllopet. Annars hade jag nog satsat på i början av september då risken inte är så stor att gästerna är på semester.

• Bluebride

jag har planer på juni eller september

• Vinterbruden 08

Ååh vi har valt december, mörk och vakert kan ha massa levande ljus färgerna ska vara vitt, silver och blått Tror att det kommer bli som en saga. Och tänk vad härligt att åka på bröllopsresa när det är som mörkast och tristast här!!

December är lite av vår månad också

• tolonta

Bästa månaden är den som man själv föredrar

Jag valde augusti för att det kändes som säkraste vädermånaden (statistiskt sett), det passade bra med övriga aktiviteter och vi gifter oss nu på dagen 10 år efter att vi blev tillsammans.

Nackdel är väl att många kan vara på semester, men jag spred ut redan i höstas vilket datum vårat bröllop ska vara, så de som vill komma har fått alla möjligheter att planera in det i semesterschemat... Och de som har litet längre att åka (inte så många dock) har tyckt att det är bra att det ligger i semestertider, särskilt eftersom vi meddelade i så pass god tid...

• DanKat

Vi ska gifta oss i juli. Tycker det är perfekt, då har det hunnit bli varmt och skönt. Dessutom ska vi båda två vara lediga hela den sommaren (vi studerar så andra sommar sommarjobbar man ju...) och vi tänkte att början av juli blir bra eftersom vi hinner fixa en massa under våra lediga veckor innan Dessutom har vi ju en hel del av sommaren kvar efteråt, då vi kan bara ägna oss åt varandra och njuta av sommaren tillsammans!
    Sen ytterligare en grej med den tiden: Jag är uppvuxen i Norrland, och jag vill gärna ha bröllopet ganska nära midsommar, så får alla gäster söderifrån njuta av den alldeles underbart ljusa norrländska natten!! Åå, vad det är underbart!!

Svar på tråden Vilken är Bästa månaden ?