• Kristin F

Röd klänning som bröllopsgäst?

Hej alla glada BT-brudar (och andra)!
    Tänkte titta in här igen (gifte mig aug-02) för jag har en fråga om bröllop jag ska på i juni. Har beställt en röd klänning som jag tänkte ha, nu säger min man "kan man ha rött på bröllop?".

Han menar att röd klänning skulle stå för att man har haft sex med brudgummen (han vet inte vaifrån han fått detta). Jag vill ju verkligen inte att några andra bröllopsgäster eller brudparet ska få några konstiga vibbar från min klänning så nu är frågan hur jag ska göra... ha rött eller köpa ny klänning????

Kram på er allihopa och glad påsk!
    Kristin (gift 3/8-02)

• Svar på tråden Röd klänning som bröllopsgäst?
  • ciina

Jag hade en röd dräkt på mig på ett bröllop nu i mars. Det gick alldeles utmärkt och det var faktiskt fler av gästerna som hade rött på sig.

• PippiL

Klart du kan ha rod klanning pa brollopet! Det har jag haft flera ganger (favvo farg)och har aldrig hort talas om att det skulle betyda nagot sadant... Rott ar sott!

• Charlottsky

Visst kan du ha rött! Det där med rött och sex med brudgummen är något jag inte ens hört talats om förrän jag såg det här på BT och jag har hört mycket i mina da'r...

• Kristin F

Hej!
    Ni är som vanligt snabba med svar!!!!

Charlottsky, roligt att se dig, ett känt namn... Hoppas allt är bra med dig och mannen!!!! (Du minns mig va?)

Tack ni andra också för svaren!

Själv tycker jag klänningen i rött var jättefin och var så mallig så. Det är nämligen så att jag är i 4:e månaden nu (beräknad förlossning 14/9) och att hitta en snygg klänning med plats för både mig och magen var inte det enklaste! Kommer absolut att ha klänningen då, eftersom inte ni heller har hört om den här konstiga färg-signaleringen... (fattar inte var S har fått det ifrån?).

Kram från Kristin

• bozzini

En av mina bästa vänner hade röd klänning på mitt bröllop i somras och jag vet till 100% att hon inte haft sex med min man Så kör på med din röda klänning!!

• Charlottsky

Hej Kristin, grattis till bebben!

Vi mår bra, maken fick nytt jobb när vi kom hem från bröllopsresan. Vi växer mer och mer samman, allt känns bra med oss!

• f.d. Svart brud

Kristin!

Rött är ju kärlekens färg! Det är väl inte fel att bära rött på bröllop?! såvida inte bruden bär rött då kanske... ;)

• Charlottsky

Den traditionella färgen för en kinesisk brud är rött!

En god vän till mig gifte sig med en kinesisk född amerikanska för några år sedan. Hon hade vit klänning och slöja under vigseln och middagen. Till tårtan hade hon bytt om till en urläcker röd kinesisk sidenklänning med hög krage och broderat drakmönster, hon var så vacker i det! "Gummen" bytte samtidigt om från frack till smoking med röd fluga och rött midjeband för att matcha sin vackra kinesiska brud.

Svar på tråden Röd klänning som bröllopsgäst?