Vilka kan man stryka?
Idag började jag och sambon skriva ner de vi tänkt bjuda. Vi vill ha ett rätt litet och intimt bröllop med endast nära och kära, inga bekanta. Problemet är att min familj och mina vänner bor långt bort och att ta sig hit till gotland är himla besvärligt och dyrt.
Så jag har kommit fram till att av 36 personer som jag gärna vill ha hit, så lär endast 12 ha möjligheten. Min sambo har däremot närmare 50 pers som han vill ha här och de som han är "tvungen" att bjuda. Jag har flera problem med det här. Det kommer alltså bli övervägande min sambos vänner och familj.
Jag förstår inte varför han inte kan välja ut de som betyder mest, istället för att vara tvungen att bjuda 5 av sina gamla vänner och deras familjer, som han inte träffat på 5 år? Dessutom en himla massa "extra" männsikor som jag och sambon inte känner.
Är det nödvändigt att ha dem där? Kan man inte stryka vissa flickvänner/pojkvänner som man aldrig träffat? Dessutom så finns det en flickvän till en av sambons kompisar som jag ogillar starkt, måste jag bjuda henne? Visst dagen handlar om oss men man vill ju ändå ha de man tycker bäst om ikring sig. Vad tycker ni?