• Olga Kiss

Vad är det man kan spara på?

Man ska helst inte spara på nånting, för gifter man sig bara en gång i livet eller bör göra det. Kan man spara på nånting? Tipsa snälla

• Svar på tråden Vad är det man kan spara på?
  • Fenixx

man kan nog spara en del om man har vänner och kontakter som kan göra det billigare då dem kan hjälpa en att tex, sminka/hår, sjunga, laga mat osv.. man få dra i sina snören.

• Lavendelblomma

Jag tycker att man kan spara lite på följande:

- dryck (köp i Danmark el Tyskland, inte på Systemet)
    - Inbjudningar (vi ska varken ha svarskort, festprogram eller liknande - utan bara de enklaste klassiska inbjudningarna)
    - skor (kan köpa fina i vanliga skoaffärer)
    - smink (man kan faktiskt sminka sig själv)
    - blommor som dekorationer (köp på torget dagen innan och ordna buketter själv)

Olga Kiss skrev 2008-02-12 09:34:51 följande:

Man ska helst inte spara på nånting, för gifter man sig bara en gång i livet eller bör göra det. Kan man spara på nånting? Tipsa snälla
  • Hofsan

Vi kommer at vara på ett slott med med ca 700-800 kr /kuvertavgift så man vill ju gärna försöka spara in någon stans men det är inte lätt. Dock ska vi spara in/har sparta in på detta:

1. Inbjudnigarna och alla andra trycksaker gör vi själv(finns i galleriet)
    2. Vi har turen att själv få ta med all vin och sprit så det köper vi i Tyskland och sparar in massor.
    3. Vi kommer att göra mysigt hemma med rosblad i sängen, bada bubbelbad, levande ljus överallt, satinlakan, champange mm istället för att lägga 2.000 kr på en hotellnatt.
    4. Vi ska inte lägga ner en förmögenhet på transport från kyrkan till festen. Vi ska försöka låna en sportbil(porche) av en kompis och själv anlända i den.
    5. Har köpt min ring på nätet via Jempguld. Den kostar 21.000 i vår guldsmedsaffär här hemma och för samma ring och märke betalade jag 13.000 på nätet!
    6. Kommer inte lägga ner mycket pengar p ådekorationen i kyrkan. Lite falska rosblad i gången och enkla sidenrosetter knutna vid bänkarna kommer det att bli.
    7. Komemr önska oss presentkort till vår bröllopsresa så kanske man får in mins 10.000 kr där.

• Ickaflicka

Tja, det mesta har redan sagts...

Vi sparar på följande
    Vigsel och fest på samma ställe = ingen transport
    Kompis fixar hår och smink
    Kompisar fotar, och framkallar
    Kompis smider ringen till kompispris
    Blommor fixar jag själv (ställer inte så höga krav...)
    Inbjudningskort (fått)
    Klänning kommer jag nog beställa från Kina alt köpa begagnad
    Egna bordsdekorationer istället för blommor

Lycka till!

• Augusti080808

Jag sparar in på utsmyckning i kyrka och festlokal. Försöker också hitta en billig klänning.
    Ring har jag hittat o letar nu efter billigare sidor att köpa den på än i affär.
    har en kontkat som hjälper mig med inbjudningar o placeringskort etc. Superbra.
    Två vänner har redan erbjudit sig som fotografer o bägge har erfarenhet av fotografering vid bröllop.
    Mat har vi också en kontakt så kuvertpriset ligger ngnstans på 300:- per person inkl efterrätt op förrätt.

TjaDet va väl det mesta...*S*
    FLorist känner vi också så där sparar vi lite med...

• Augusti080808

O två trubadurer i släkten som står för skönsång i kyrka o på festen.

Hmm....men ajg ska nog hitat mer o spara in på.-..

• AnnaochHenrik

Vi sparar MASSVIS på maten. Vi ska nämligen ha egengjord buffé! Detta dels eftersom det blir såpass mycket billigare, dels eftersom jag är något av en "matlagningsnörd", så jag ser faktiskt fram emot att laga mat till 100 personer!
    Vi vill ha en avslappnad fest, och satsar alltså på buffé i en billig bygdegård, och lägger mer pengar på annat (band till festen, fotograf m.m.)

• Fru Diamant

Skippa bröllopsnatten på hotell. Vi sover hemma. Vi älskar vår lägenhet och det går att mysa till det med nya sängkläder, rosor överallt och tända ljus. Känns som en onödig utgift när man kommer sent från festen och dessutom åker på bröllopsresa 3 dagar senare.

Svar på tråden Vad är det man kan spara på?