• matteve

USA Brudar!!!

Vår förra tråd är avstängd för svar.. men jag vill ju veta hur det går för allihop med visum och planering!

Min Matt å jag ska kolla lägenhet i DC i mars - jättemysigt! - men får ju ändå vänta till slutet av november innan jag får komma till vårt nya hem. Har hört att visum tar 3 månader att fixa, och vi gifter oss i början av augusti. Men har vi klarat 2 år isär, så ska vi nog klara 3 månader till.

Hur gör ni andra? Är det K3 visum, Greencard eller något annat ni väntar på? Eller är det några som redan gift sig och bor i USA numera?! Uppdatering, tack!

• Svar på tråden USA Brudar!!!
  • Gizmos

Jag hanger med aven i denna traden... Aven om jag inte har sa mycket uppdateringar an. Formodligen gifter vi oss i smyg har forst sa jag slipper bo i Sverige =)
    Matteve; oj! tva ar!! Hur har ni klarat det? Forstar att det ska bli kul att leta boende, lycka till!!!

• matteve

Vi tänkte också gifta oss i smyg, för att få igång allt pappersarbete, men det blir inte så. Känns som det är sååå mycket att fixa innan bröllopet med plugg och lägenhet, och jag vill inte att vi ska stressa i ett halvår för att sedan bara "försvinna" från all familj å vänner.

Tack! Det ska bli jättekul att leta lägenhet! 2 år, jo, det har varit jobbigt. Men det har varit sååå värt det. Nu ses vi varannan månad, vilket är fantastiskt - så Matt kommer nästa fredag! Längtar!

hur går allt för er?

• Gizmos

Forstar att du langtar tills du far se din alskling varje dag!! Va duktiga ni ar som har klarat det sa lange pa distans (och vilket avstand

Tyvarr har vi sa himla mycket jobb just nu, sa allt som behovs goras till brollopet kommer i andra hand... Borjar kannas lite frustrerande!

• matteve

Åh, jag vet hur det känns!!! Det är otroligt vad mycket man ska hinna med. Jag är mitt uppe i sista terminen på D-kursen, jobbar helger, och mitt i denna hetska period ska man planera ett bröllop (till största del själv, även om Matt gör allt för att kunna hjälpa till), dessutom ska jag till USA både i mars och i maj.

Visst flyger veckor förbi? Jag känner att hur jag än planerar, så går det fortare än jag tidigare trott!

• matteve

En fråga; Hur gör ni med era svenska efternamn? Vet att det är amerikanskt att behålla sitt "maiden name", och Matt säger att det är upp till mig, hur jag känner.

Vad tycker ni? Jag menar, jag har ett -sson namn, så det kanske inte är värt att bevara. Men så har jag ju två mellannamn också! Haha.. Kan ju inte ha 5 namn?!!

• Gizmos

Oj, det var langesen jag var harinne...
    Jag tar hans efternamn. jag har ocksa tva mellan namn sa det ar tillrackligt langt
    Hur langt hat ni kommit med all?
    Vi har antligen fatt ivag inbjudningarna till tryckeriet, sa nu vantar jag med spanning i 5-6 dagar tills vi far tillbaks dom =-)
    Jag haller pa att funderar pa fest programmet och skulle vilja ha lite roliga och annorlunda ideer, har du nagra?
    Ska ni ha allsang under middagen?
    Hur var resan forresten?

• Gizmos

*Puffar* upp oss lite
    Har du kommit hem fran USA an?

• SpookyandKira

Angaende namnet sa tog jag dubbelnamn, som man ju kan gora har.
    Sa jag heter Diana mittnamn - hansnamn, "hyphenated", sa jag kunde behalla flicknamnet och ta hans :)

• SpookyandKira

Haha, sa nu har jag 5 namn! ni skulle se mitt Universitets-diplom:

bla bla University

Bachelor of Arts

bla bla bla

namn namn Diana namn-namn

• Gizmos

Hahaha!!!
    Tror jag har fragat dig innan, men vart gifte ni er?

• SpookyandKira

Vi gifte oss i Omaha, Nebraska, mitt i mellanvastern :)

• Gizmos

Va harligt!!
    Hade ni manga svenska gaster som kom over?

• SpookyandKira

Nej, bara min narmsta familj. Annars var det bara gaster fran hans familhj och vara vanner fran Nebraska och USA.

Svar på tråden USA Brudar!!!