• hejåhå

Ska fria den29!!! Behöver råd

Hej!

Har bestämt mig för att fria den 29 annars lär vi aldrig bli gifta. Hur gör man med ringar. Vet ju inte vilken storlek han har och vill gärna att han ska få vara med och välja. Kanske kan knåpa ihop nåt själv så länge? Är det ok att det går mer än ett år till bröllopet? Vill gärna ha ett sommarbröllop samt att barnen är lite större. Och jag vill inte vänta till nästa skottår!! Kram alla

• Svar på tråden Ska fria den29!!! Behöver råd
  • Trisen

Om man inte är supertraditionell så går det bra att vänta mera än ett är efter förlovningen. Vi kommer att gifta oss exakt 1 1/2 år efter vår förlovning.

Eftersom ni har barn så kommer ni antaglien att behöva barnvakt, vilket kommer att få honom att misstänka vad som är på kommande så det är 29.2.

Därför kanske det skulle vara en bra idé om du ber någon vän att "bjuda er på middag". Då kan du lugnt fixa barnvakt utan att han tycker det är konstigt. Och istället för att åka till vänner på middag så kör du till ngt annat romantiskt ställe eller helt enkelt överraskar honom hemma med lite bubbel och stääller frågan...

Ring behövs kanske inte, du kan ju ha något tillfälligt och sedan tillsammans med honom går och väljer ringar. Så skulle jag göra tror jag

Lycka till!

• ingenjörsbruden

Jag har hämtat låneringar som jag har tänkt använda den 29/2!!! :)
    Betalade en handpenning som sen dras av på priset när vi väljer och köper ringarna tillsammans!!! :)

• Fiafis

Vi gifter oss 9 (!) år efter vår förlovning så här håller vi inte på det traditionella! Tycker inte det spelar nån roll...

Håller med Trisen, ringar kan ni ju fixa tillsammans senare!
    Lycka till

Svar på tråden Ska fria den29!!! Behöver råd