• Hatshepsut

Tejp i urringningen...?

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med tips om hur jag ska lösa ett problem med urringningen på min klänning. Den sitter väldigt bra, den har snörning i ryggen vilket gör att den kan justeras och formar jättefint.

Dock är klänningens byst något för stor även efter att den har snörts ordentligt. Det blir liksom att urringningen fortsätter upp en bit, och mina bröst inte riktigt fyller ut de översta centimetrarna.

I stället för att sy in upptill, så tror jag att det skulle kunna fungera med någon sorts tejp eller liknande (om det ens finns?!), som man kan fästa så att det inte blir en tittglugg uppifrån. Gud vad svårt det blev att beskriva problemet, är det någon som förstår vad jag menar...?

• Svar på tråden Tejp i urringningen...?
  • Patricia78

menar du dubbelhäftad tejp kanske?

• 2008-08-09

Du måste ju kunna använda dig av såndär tejp som oftast kändisar använder i sina minimala klänningar med djuuuuup urringning á la Jordan

• Hatshepsut

Åh...Det låter ju som vad jag behöver. Någon som vet var man köper sån?

• 2008-08-09

ingen aning tyvärr...har du provat att googla?

• 2008-08-09

googla på kroppstejp, då kommer det upp lite

• Hatshepsut

Perfekt, tack så jättemycket!

• Höstbrud-07

Man kan köpa dubbelhäftande tejp just för kläder i underkläderaffärer, tejpen finns i olika former, rak och böjd. Jag tror det var på Lindex jag handlade det, funkade jättebra att ha just under bröllopsklänningen även om vi fick trycka fast tyget några gånger ibland.

• Pärlhönan

Det heter Hollywood fashion tejp

• matteve

Min klänning är skuren väldigt nära bysten på sidorna (svårt att förklara!) men en expedit på Högtidskläder på Hornsgatan, hämtade bara en slags tejp som man fäste på huden, å det blev jättebra! Ska kolla med henne var man kan köpa när jag hämtar klänningen på tisdag

• Ickaflicka

Visst, sådan tejp funkar sådär, men inte en hel dag som bröllopet ofta innebär. Om det är en rent kosmetisk fråga så köp och prova under en stund, innan bröllopsdagen. Men om det är risk för "uthopp" och flashning när du sträcker upp armarna, så rekommenderar jag definitivt att du syr in den istället! Fashiontape passar bäst för att fästa urringningar och liknande i tunt tyg som ska ligga på ett visst ställe, har du en tjockare klänning så kommer det inte att fungera... Lycka till!

Svar på tråden Tejp i urringningen...?