• mammacatta

Bröllopen från helvetet!

Det är nu inte mitt eget om nån undrar. Det gick alldeles ypperligt, tack! Vi ska ÄNTLIGEN iväg på bröllopsresa.

Men jag har en länk som har MASSOR av helvetesfester, värsta tärnorna, hemskaste svärmoren osv osv
    www.etiquettehell.com/content/eh_wedding/bridalshwr/ebridshower.shtml

Det är på engelska men väl värt att traggla sig igenom för både att få förfasas och skratta sig fördärvad!

Vad har DU varit med om?
    Berätta!

• Svar på tråden Bröllopen från helvetet!
  • DetOrdnarSig

Roligt! Läste bara en berättelse men ska läsa mer sedan.

• DetOrdnarSig

Usch, vissa är hemska. Fick lite ont i magen när jag läste den här:

"This week my colleagues and I (all 135 of us) were mystified to find elaborate wedding invitations on our desks- we didn't know who the bride and groom were. Turns out our boss' son is getting married. Of course many of us declined as we don't know this person. I sent a nice note and a small gift with my apologies and well wishes (which I thought was generous considering the impersonal nature of the mass invitation to total strangers).

The next day the office staff came around with a clipboard to ensure that everyone had paid the right amount as a wedding present if you were not coming-a substantial amount was quoted! Yes, your name was ticked off and your demanded 'gift' listed. Of course, if you were attending, the amount was tripled. Again, the amount to be given was specified. Again, substantial. I spend less on friends' weddings and I am no scrooge. I suppose we should be grateful. At least office staff were allowed to give a smaller amount due to their smaller wage. It's hard not to feed the gimme pigs when they are your boss, but this family has earned universal contempt and resentment for their efforts. Talk about abusing your position of power to milk the 'little people'. I hope they choke on the wedding cake my colleagues and I paid for!"

• mammacatta

*skrattar*
    Man tror inte det är SANT!

• Waersta

Jag är urkass på engelska! Förklara snälla.

DetOrdnarSig skrev 2008-02-10 15:14:46 följande:
    Usch, vissa är hemska. Fick lite ont i magen när jag läste den här:"This week my colleagues and I (all 135 of us) were mystified to find elaborate wedding invitations on our desks- we didn't know who the bride and groom were. Turns out our boss' son is getting married. Of course many of us declined as we don't know this person. I sent a nice note and a small gift with my apologies and well wishes (which I thought was generous considering the impersonal nature of the mass invitation to total strangers). The next day the office staff came around with a clipboard to ensure that everyone had paid the right amount as a wedding present if you were not coming-a substantial amount was quoted! Yes, your name was ticked off and your demanded 'gift' listed. Of course, if you were attending, the amount was tripled. Again, the amount to be given was specified. Again, substantial. I spend less on friends' weddings and I am no scrooge. I suppose we should be grateful. At least office staff were allowed to give a smaller amount due to their smaller wage. It's hard not to feed the gimme pigs when they are your boss, but this family has earned universal contempt and resentment for their efforts. Talk about abusing your position of power to milk the 'little people'. I hope they choke on the wedding cake my colleagues and I paid for!"
  • DetOrdnarSig

Lite förkortat:

I veckan förvånades mina kollegor och jag (alla 135) över att finna en bröllopsinbjudan på våra skrivbord - vi visste inte vilka brudparet var. Det visar sig att chefens son ska gifta oss. Många av oss tackade naturligtvis nej eftersom vi inte kände dem. Jag skickade en lyckönskning och en liten gåva och beklagade att jag inte kunde komma, vilket jag tyckte var generöst med tanke på den opersonliga massinbjudan till en massa främlingar.

Nästa dag gick kontorspersonalen runt med en lista för att kontrollera att alla hade betalat den korrekta summan till bröllopspresent om man inte kunde komma - en ansenlig summa angavs. Om man skulle gå så var summan naturligtvis tre gånger så stor. Jag spenderar mindre på mina vänners bröllop och jag är inte snål. Men vi borde väl vara tacksamma - kontorsarbetare fick ge en mindre summa eftersom de har lägre löner. Snacka om att missbruka sin maktposition för att mjölka "the little people". Jag hoppas de kvävs av bröllopstårtan jag och mina kollegor betalat för.

• Waersta

Shit! Hahaha! Det är så man ska göra alltså. *asg*

DetOrdnarSig skrev 2008-02-12 08:44:27 följande:
    Lite förkortat:I veckan förvånades mina kollegor och jag (alla 135) över att finna en bröllopsinbjudan på våra skrivbord - vi visste inte vilka brudparet var. Det visar sig att chefens son ska gifta oss. Många av oss tackade naturligtvis nej eftersom vi inte kände dem. Jag skickade en lyckönskning och en liten gåva och beklagade att jag inte kunde komma, vilket jag tyckte var generöst med tanke på den opersonliga massinbjudan till en massa främlingar.Nästa dag gick kontorspersonalen runt med en lista för att kontrollera att alla hade betalat den korrekta summan till bröllopspresent om man inte kunde komma - en ansenlig summa angavs. Om man skulle gå så var summan naturligtvis tre gånger så stor. Jag spenderar mindre på mina vänners bröllop och jag är inte snål. Men vi borde väl vara tacksamma - kontorsarbetare fick ge en mindre summa eftersom de har lägre löner. Snacka om att missbruka sin maktposition för att mjölka "the little people". Jag hoppas de kvävs av bröllopstårtan jag och mina kollegor betalat för.
  • Nessan

Har läst lite om olika Bridal Showers på den där sidan nu och överlag tycker jag det verkar vara ett enormt presenttiggeri. Läste tom om att det fanns brudpar som medvetet registrerade sig på en massa smågåvor de egentligen inte ville ha, men som det var mer sannolikt att folk köpte för att ha en så stor samlig presenter att byta in sedan mot något större och dyrare!

Det värsta var ändå att många verkar bjuda massa extra folk till sin shower bara för att få presenter. De skickar inbjudningskort till de som de vet inte kan närvara, för har man fått en inbjudan hör det tydligen till god ton att ändå skicka en gåva även om man inte kommer.

• misstrixie

Jag har fastnat på den där sidan, kan inte låta bli att läsa. Med skräckblandad förtjusning.

Svar på tråden Bröllopen från helvetet!