• Disan

på den stora dagen?

hejsan undrar lite om hur ni har lagt upp och planerat själva bröllopsdagen.. steg 1 steg 2 steg 3 osv..
    vad gör ni innan vigseln och vad har ni för planer efter den?

• Svar på tråden på den stora dagen?
  • Anja 19 juli 2008

Innan bröllopet kommer vi att göra följande:

Stiga upp, äta en stadig frukost, duscha, bege mig till frisör och make-upstudion för att bli sminkad och friserad och påklädd. Kommer även att äta en lättare lunch där, sedan är det fotografering innan det är dags för vigseln kl.15

M2B kommer att vara den som hämtar buketten och mina toastmistresses ska dekorera festsalarna och några andra vänner ska dekorera kyrkan Svägerskan åker och hämtar tårtan och min mamma och hennes man gör våra barn iordning.

Efteråt åker vi bil (vet ännu inte vilken sort) till festlokalen, gästerna går, vi minglar dricker champagne med något tilltugg, sedan är det middag vid 17.30-18.00-nånting... lekar och spex, tal osv... Sedan bröllopstårta och sen är det fri bar och bandet börjar spela, dvs dans och PARTY

Bröllopsnatten sover vi hemma, men däremot har vi tänkt boka bröllopssvit på hotell till dagen efter så att man verkligen kan utnyttja hotellrummet för diverse mysigheter, har då tänkt äta en underbar middag, bada, mysa, lyxa med champagne och jordgubbar och choklad och vakna nästa morgon och äta en enormt lyxig frukost

Sedan åker vi på bröllopsresa senare, inte förrän framåt hösten, när man verkligen behöver lite klimatombyte, värme och sol...

Ungefär så ser våra planer ut!

• Anja 19 juli 2008

Barbados blir det då... i nov-dec ungefär

• Disan

tack för snabbt svar hehe
    vi har oxå viseln kl 15.00 och sitter och funderar på hur man ska lägga upp dagen för att hinna med.. tid hos frissan och tid hos makeupen osv

• Ab fab

så här såg mitt schema ut
    sov ensam på hotell vilket gjorde att morgonen var ostörd
    08-10 promenad, frukost
    10.30-12.30 frisör. vänninor kom med lunch och champagne
    12.40-14.00 make up och påklädning
    14.00 min blivande med chaufför o fotgraf hämtade mig. Då hade han varit hos floristen så han hade buketten med sig
    14-15.30 fotografering. vi var inte i studio utan på stan
    15.30 avfärd mot vigselplats/festlokal
    15.45-16.30 vi hann slappa lite, kolla att allt var som vi ville ha det etc
    16.30 vigsel

• pandis2405

Vi har inte planerat klart hur det ska se ut innan, men jag ska till frisör och smink. Sminket är bokat 12.30, frisyr innan dess (på samma ställe).
    Sen åker vi direkt till kyrkan (borde vara där ca till 14.00), och fotar oss.
    15.00 är vigseln
    ca 16.00-16.30 kommer alla ha hunnit komma till festlokalen, då blir det mingel med champagne och snittar
    ca 17.30 hoppas jag vi kan satsa på att sätta oss till bords.
    Sen blir det middag och fest!
    vid ca 00.00 - 00.30 åker vi till vårt hotellrum vid Arlanda för ett par timmars sömn. 07.10 nästa morgon går planet till Florens för en veckas romantik!

• Disan

vilka fint planerade dagar ni har, jättekul att läsa hur ni lagt upp det.. tack

• Disan

hade tänkt mig en mysig frukost på sängen hemma med min blivande vid 8,och dusch.
    kl 9 håret
    kl 10 sminkning i 1,5 timme
    senast 12 måste vi åka till stället vi har vigseln och festen(samma ställe) och resan tar 35 minuter.
    12.45 byta om och skåla med lite skumpa, jag och tärnan och ta de lite lugnt om man kan.
    13.30-14.30 fotografering
    15.00 vigsel
    efter det så blir de fest och middag till 24.00 och då åker vi till vår bröllopssvit..
    hm låter lagom mysig dag som man hinner med fast de kan ju ändra sig längs vägen.. jag kanske har missat massor nu..

• BlivandeFruJohansson
    Disan skrev 2008-02-12 22:04:33 följande:
    hade tänkt mig en mysig frukost på sängen hemma med min blivande vid 8,och dusch.kl 9 håretkl 10 sminkning i 1,5 timmesenast 12 måste vi åka till stället vi har vigseln och festen(samma ställe) och resan tar 35 minuter.12.45 byta om och skåla med lite skumpa, jag och tärnan och ta de lite lugnt om man kan.13.30-14.30 fotografering15.00 vigselefter det så blir de fest och middag till 24.00 och då åker vi till vår bröllopssvit..hm låter lagom mysig dag som man hinner med fast de kan ju ändra sig längs vägen.. jag kanske har missat massor nu..
    Du skrev att håret tar en timma, är den en enkel eller avancerad uppsättning du ska ha? Vet nämligen inte alls hur länge mitt hår tar..
  • Disan

jag ahde tänkt mig en ganska enkel uppsättning.. lite uppiffat där uppe och sen nersläppt där bak

Svar på tråden på den stora dagen?