Skärmaskin?
Vad är bäst, giljotin eller rullskärare? Jag har bara använt giljotin och det var när jag gick på mellanstadiet (massor av år sen alltså).
Vad är bäst, giljotin eller rullskärare? Jag har bara använt giljotin och det var när jag gick på mellanstadiet (massor av år sen alltså).
Baserat på egna erfarenheter: Giljotin!
Jag får nog lov att hålla med...MEN var tusan hittar man en sån?
Sitter här och knåpar lite på mina inbjudningar...men jag har 50 st att göra och känner inte riktigt för att sitta och skära eller klippa allt för hand...
jag klippte allt för hand. Gick ganska fort (satt framför tv'n så blir det inte så tråkigt)
Vi har 70 gäster.
www.jula.se har också
Åh så lätt...tänkte inte ens så långt...
Tack snälla!! jag vet ngn som snart är på väg till antingen jula eller clasohlson...
Tack igen!!
jag köpte en "maskin" där det fanns både och på. Tror det var på jula men hittar den inte på hemsidan. Fungerar bra både och med till olika saker! Kan dock inte klippa/skära så många papper som det står snyggt, men annars toppen!
Jag har också en sån maskin som har både och, men jag måste säga att jag använder rullskäraren mest. (Har använt den till alla tackkort osv) Är lite mer skeptisk till giljotinen faktiskt då jag är rädd att pappret viker sig istället för att gå av, men jag har iofs knappt använt den.
Själv har jag en rullskärare (från Clas Ohlson) som jag skär fotografier med = ganska tjockt papper, och tycker den är bättre än den giljotinskärare jag hade tidigare, som just vek pappret istället för att skära om den inte var superslipad och vass hela tiden.
// P
Ett annat tips är slöjddetaljer.se Såg samma som jag köpte där för 250 kr för 700 kr i en butik i Göteborg. Värt att kolla!
jag ångrar att jag köpte en skärare. Tror giljontin är bättre. Fördelen med min skärare är att jag har olika blad. Jag kan både skapa ett "veck" och skära igenom pappret. Bra om man vill ha ett profsigt veck där man viker kortet, särskilt om det är tjockt.
Sen kan jag också göra små hål med skäraren, tex för svarsblad. Så gästerna kan riva loss och skicka in... Men ändå... Tror jag ändå hellre velat ha giljontin.
Man kanske rent av ska köpa både och?
Jag håller på lite med scrapbooking och gör kort till födelsedagar och så så det kanske lönar sig...
Fröken Figo:
Var köpte du din skärare?
Jag har en av varje. Giljotin för att skära och en rullskärare för att biga (har också vågblad men det använder jag knappt). Jag är nöjd med min stora, men så kostade den 1000 pix också. Tyvärr har jag inte alls varit nöjd med de 3-4 billigare jag har haft. Kan inte säga om det var för att de var rullskärare eller för att de helt enkelt var mindre.
Fröken Figo skrev 2008-02-08 19:41:56 följande:
Kan tänka mig att man ska ha en dyrare om man använder skärmaskinen ofta, men om man bara ska ha den till småsaker lite då och då borde det väl duga med en billigare, eller?