En väldigt sen bröllopsberättelse (23/9 - 06)
Kl 8.00 vad det dags att gå upp. Jag och Rickard vaknade redan halv 7 =)
Vi låg och tittade på varandra i 30 minuter, vi fnissade lite samtidigt. Vi hade nog inte riktigt fattat att detta är vår bröllopsdag.
Kl 8 gick jag upp och började diska undan lite. Min tärna Tina var vaken och föräldrarna till Tina och Rickard hade börjat vakna så smått.
Kl 9.00 satt vi och åt frukost, men jag var så pirrig att jag inte kunde äta hihi =)
Vid 10 tiden åkte jag och Rickard och hämtade min brudbukett, corsagen och blommorna som vi skulle ha i tärnornas buketter =)
Halv 11 ca var vi ute hos mina föräldrar =) Mamma hade rullat upp håret och min pappa Knut hade sina vanlig kläder på sig =)
Vovven Rosita var glad att det kom folk så hin viftade så glatt på sin lilla svans.
Min bukett och blommorna till tärnorna satte vi ute på altanen.
Tinas klänning hängde vi upp i datarummet så länge.
Jag tog mig en dusch och slängde upp håret i en Teskedsgummafrilla och såg allmänt rolig ut.
Min vännina Anna kom ut vid halv 12 tiden och strax efter det kom min tärna Joanna, som även skulle locka mitt hår.
Kl 11.45 var vi i full gång med att locka mitt hår.
Oj vad fint det kommer att bli?! Hihi har nästan aldrig håret uppsatt haha.
Halv 1 var lockandet färdigt, och nu var det min mammas tur att visa sina kunskaper i att göra frisyrer =)
Det tog sin lilla tid. Halv 2 var det färdigt =) Åhh vad det blev fint =) herregud =) Jag bara tittade i spegeln och var helt förälskad.
Sminket fixade jag själv och blev så nöjd hehe.
Kl 2 var jag i full gång att klä på mig. Korsettoppen tog sin lilla tid, men sedan när jag fick på mig kjoldelen så var allt perfekt.
Kl halv 3 åkte mina föräldrar och Anna till kyrkan.
Jag, Joanna och Tina väntade en liten stund till kl 14.40, sedan begav vi oss iväg.
Mitt hjärta började att slå i 110. Ojoj snart så sker det.
Tina var så nervös =) hihi
Joanna var jättelugn som vanligt =)
Kl 14.55 var vi framme vid kyrkan.
Prästen Kristina mötte upp oss precis utanför kyrkan =)
Hon tyckte att jag hade en så underbar klänning och att jag var så vacker =) Jag var nervös nu, riktigt nervös.
När portarna in till altaret gick igen så gick vi in och ställde oss.
Tina skulle gå före och sedan Joanna och sen jag.
Vi inväntade kyrkklockorna.
När dem började slå och kantorn började började spela, slogs dörrarna upp och där stod min Rickard och väntade på mig.
Vi gick in och alla blickar var riktade mot mig. Oj vad jag var nervös och lite generad.
Rickard tappade nästan hakan när han såg mig tåga in =) Jag såg ut som en prinsessa sa han =)
Vigseln gick väldigt fort. Nästan för fort, men ville gärna göra om det igen och igen =)
När vigseln var över så fotades det och filmades det =) När utgångsmusiken började spela så gick jag och Rickard ut och tärnorna efter oss =) Ute sken solen och väntade på att vi skulle komma =)
Ute i vid kyrkan blev det grattis, kram och riskastning.
Rickards familjs överasskade oss med att ge oss en övernattning på ett urgulligt litet pensionat =)
Vi gav oss iväg och hämtade nyckeln där, och jag väntade i bilen.
När min man och svärmor hämtat nyckeln så begav vi oss till bygdegården där alla väntade på oss =)
Det blev en underbar brudskål för oss tillsammans med nära och kära =)
Middagen blev lyckad. Vi fick många underbara presenter som vi verkligen kommer att ha glädje av =)
Dagen blev verkligen perfekt, och jag kommer aldrig att glömma den någonsin =)