• soda30

Välkomstdrink med Asti cinzano i...

Har försökt testa mej fram på olika mousserande viner, söta o torra och allt vad nu som finns. Tänker ha i en bål som får bli välkomstdrinken.
    Enda jag tycker är god är Asti Cinzano.

Några tips på en bål med Asti och sprit i? Och hur mycket, (liter)samt annat i? Dricka, frukt, bär???
    Och även tips på vad att snaska på till. Tänkte mej nåt väldigt enkelt innan maten. (fruktfat, nötter)

24 dagar kvar nu!

• Svar på tråden Välkomstdrink med Asti cinzano i...
  • Pingi

Vi tänkte ha enbart Asti Cinzano till välkomstdrink och choklad praliner till det. Mumms, sött men gott!

• Fejs

Hörde på BT att Asti och hallonsoda var gott med hallon i...

• Ka 08

Här är en god och beprövad!

Asti cinzano
    Russian
    Fruktsoda
    vitt vin
    och frukt efter tycke och smak.

Ett tips för att hålla det kallt och inte blaskas ut med vatten
    (is som smälter) är att tex styckfrysa vindruvor som sedan håller det kallt och är snyggt dessutom! kan man nog göra med de flesta bär/frukter.

Har själv gjort det och funkade utmärkt och va uppskattat!

• hondafreak

Asti är det enda jag kan dricka en mun av utan att grina illa, men häromdagen skulle jag smaka på ett vitt mousserande som heter TÖRLEY och det fungerade oxå. Inte så sött och lite friskare. Kommer ha det istället. Kostar bara 50:-/fl.

• soda30

Huu, tyvärr är törtly ett jag inte gillade alls.... Skulle så stort testa det tillsammans m gubben över ett skummbad förra veckan, och gillade inte alls... tyvärr. Men det var ju bra pris!
    Sprit har vi hur mycket som helst av. Det är därför jag tänkte mej en bål/ välkomstdrink m det i. För sen blir det inge mer av det........ (spriten alltså)

Ka 08. Kanske din "blandning" vore nåt. Utan vitt vin. Och m massa goa frukt i. El bär.
    Har för mej Asti har en smak av fläder, citrus el nåt. Kanske kan som du sa frysa bär el frukt som passar.

• sowa65

alltså detta låter skumt, men lova att ni testar fun light hallon/rabarber, vodka och lime/citronsodavatten + massor med is och frysta hallon och citronskivor!!! kanongod sommardrink!!!!

• Caflisch

Typ Kir Royal kanske? Blanda Asti med svartvinbärsjuice (typ Jokk) Man kanske kanks spetsa med sprit också, det har jag inte testat... ni får ta en liten drinkhelg och testa er fram

Svar på tråden Välkomstdrink med Asti cinzano i...