• Reykjavik08

"Öppna" bröllopsskor?

Hej alla

Jag har ett dilemma...bröllopsetiketten säger att brudar ska ha "stängda" skor (typ slingback), dvs som inte får vara öppna i tårna. Men att punga ut 500-700:- för ett par skor som man aldrig kommer använda igen känns inte vettigt, i jämförelse med att köpa ett par vita sandaletter som är mer användarbara....

Vad säger ni? Hur många kör typ "sandaletter"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 15:36
    Tack alla för era svar.....ibland behöver man bara lite uppbackning =)

• Svar på tråden "Öppna" bröllopsskor?
  • grabbarna

äh jag struntar i vett och etikett och atr skor som är sköna framförallt...om skorna jag köpt (finns i galleriet) inte är skön kommer jag ta ett par remsandaler (med klack) jag har, jag vägrar ha superont på min bröllopsdag, risken att man blir trött och får ont i fötterna finns ju ändå.

• MaddeW

Jag har öppna i tårna! -spelar väl ingen roll! -bara de är sköna
    Vem bryr sig om vad du har för skor på dig?
    Ha ett underbart bröllop!

• Nessan

Har aldrig hört om den etiketten tack och lov. Klart du kan ha öppna skor om det är vad du vill ha och det passar bäst!! Har du lång klänning syns ju skorna inte särskilt mycket heller...

• Nikajo

Mina skor finns i galleriet. Typ sandaletter. Skorna syns ju knappt under klänningen ens!

• Humlanekerö

Nä jag kommer köpa de jag tycker är snygga o sköna som jag kan använda även vid andra tillfällen i livet!

• Caflisch

Vilken fånig etikettsregel! Jag håller också med i att ha dom skor man själv vill, mest för att jag själv tänkt ha öppen tå

• MCD

Öppen tå eller inte?? Jag hade öppen, "skon" var snygg och skön så jag köpte den. Ville förresten inte ha en hel sko, det skulle bli alldeles för varmt denna dag!!
    Bild finns i mitt galleri!!

• Monken

Jag vill också ha öppen sko, men jag kommer att ha strumpor. Kommer inte det att se helmiffigt ut då??

• Nessan

Det finns strumpbyxor som är gjorda för skor med öppen tå, dvs de är sömlösa framtill.

• MrsDilley

Det beror på om du tänkte ha tubsockor, då kan det nog se rätt roligt ut. Men om du har nylonstumpor så spelar det ingen roll tycker jag.

• Monken
    Nä, tubsockorna väntar jag med till bröllopsnatten. Skämt åsido, jag ska ha korsett under klänningen och strumpor man "knäpper fast" i den. Men om det finns sömlösa är det ju inget problem!! Tack!
  • stfa

Jag har köpt skor med täckta tår mest för att jag tycker attt det är snyggast till min typ av klänning. Bild finns i mitt galleri. Gör som du känner

Svar på tråden "Öppna" bröllopsskor?