• marie79

Massa onödiga presenter...

Jag undrar om det skulle vara ok och inte alls för ohyffsat att önska sig en specifik sak i bröllopspresent. Många önskar sig ju resebidrag eller resor i allmänhet men vi kommer att gifta oss utomlands och därmed fira smekmånaden samtidigt. Men när vi kommer hem kommer vi att ha en stor fest för hela släkten och alla våra vänner.

Vi vill inte ha en massa krafs som skålar och vaser så vi är inne på att önska oss presentkort från tex sängjätten eller något liknande.
    Skulle det vara ok att nämna det antingen i infobladet som följer med inbjudan eller ska det nämnas av vårt värdpar när gästerna osar?? Man vill ju inte ha massa mer skålar och sånt som man redan har...

• Svar på tråden Massa onödiga presenter...
  • grabbarna

vet att många låter den man osar till säga till ang presenter, själv har vi gjort en sida här och hänvisar till den i inbjudan

• MuZik
    marie79 skrev 2008-02-03 13:25:44 följande:
    Jag undrar om det skulle vara ok och inte alls för ohyffsat att önska sig en specifik sak i bröllopspresent.
    Det är helt ok! (Jag vill inte heller ha en massa skålar! )

Ett knep är att lägga in en önskelista här på sidan och hänvisa till länken i din inbjudan. Jättefiffigt, tycker jag!
  • MyStyle

Hejsan!

Vi är själva inne på att önska oss presentkort. Tycker det är en bra idé. Vi håller oxå på med en sida på weddingannouncer som vi ska hänvisa till i inbjudan.

• marie79

Tack för era ideér!!!
    Jag är nog mer inne på att be min syster, som gästerna kommer att osa till, att berätta vad vi önskar oss. Jag skulle vilja att så många som nu vill köpa presentkort gör det på en och samma affär.

Kom gärna med fler synpunkter och ideér...

• Besservvisser

Man kan alltid avsäga sig presenter, eller välja ut en välgörenhetsorganisation och be folk att ge en slant där.

• Gable

Be din syster tipsa om presentkortet på den specifika butikten till de som svarar på inbjudan, att skriva det i inbjudan kan irritera folk.

Du får också vara beredd på att alla kommer inte att köpa presentkort. Du kan vara säker på att ni kommer att få någonting ni inte vill ha, bara för att personen/erna ifråga vill vara kreativa och ge er någonting personligt. Och de personerna är oftast de personerna som inte bör vara kreativa utan hålla sig till önskemålet.

Ähum...

• marie79

Vi räknar inte med att alla ska lyssna på våra önskemål bara att dom ska veta att dom slipper springa runt och leta efter massa onödiga saker och kan istället då ge oss det vi vill ha.

• Besservvisser

Det är därför den heter just ÖNSKElistan och inte beställningslistan.

• puffenwilma

Vi kommer skriva en vanlig inbjudan och dessutom ha ett tilläggsblad där vi skriver vägbeskrivningar och hotelltips etc på, på denna tänkte vi även lägga till en önskelista. Nu tänkte vi iofs ha en registrering på ex. duka eller liknande men jag tyckler bara detta är smart. Tänk som en gäst gör, jag skulle iaf inte bli irriterad av att detta stod skrivet utan endast lättad då de underlättar för alla inblandade parter.

• marie79
    puffenwilma skrev 2008-02-03 15:07:59 följande:
    Tänk som en gäst gör, jag skulle iaf inte bli irriterad av att detta stod skrivet utan endast lättad då de underlättar för alla inblandade parter.
    Jag hade blivit jättelättad om jag skulle vara gäst på ett bröllop om det stod vad paret önskade sig. Det är ju jättesvårt att komma på nya saker att köpa till vänner som redan har allt...
  • stinakina

Vi har också en sida på weddingannouncer. Där finns info och en önskelista, vi har adressen med i inbjudan!!

De flesta har ju en dator i dag, och är nån utan kan de ju få kika hemma hos någon annan! (tänkte då närmast på en gammal moster till mig, hon kan ju gå hem till sin dotter och kolla in vår sida!!)

• Ickaflicka

Bra idé, vi planerar badrumsrenovering och funderar på samma sak! Men tänk på att många (främst äldre) gärna vill ha ett inslaget paket med sig, så ge ändå några få förslag på presenter som ni önskar er... typ hushållsprodukter och sånt... Vi tänkte försöka formulera något lite fyndigt om badrummet, så om någon istället för presentkort på typ k-rauta vill slå in en toalettstol så är det också välkommet. Ett sånt tema på önskelistan kan även ge gästerna möjlighet att köpa badhanddukar, morgonrockar, och annat badrumsrelaterat.

Om ni vill önska er presentkort på sängjätten, så kanske ni kan ge gästerna temat "sovrum" så kan de som prompt vill ha en present ge lakan och liknande?

• zukigirl
    Gable skrev 2008-02-03 13:53:07 följande:
     Du kan vara säker på att ni kommer att få någonting ni inte vill ha, bara för att personen/erna ifråga vill vara kreativa och ge er någonting personligt. Och de personerna är oftast de personerna som inte bör vara kreativa utan hålla sig till önskemålet. Ähum...
    Så sant så!
  • Catchie

Min mamma som är toastmaster lämnade med en liten dikt som gick typ

brudparet har redan allt dom behöver
    uppskattar nog mer att få lite klöver

på festen komemr det finnas en låda
    för en slant till de båda

Rimmet var mycket länger så det här är bara 2 verser ur den. Men ett önskemål kan ju läggas fram på olika sätt och lägger man fram det med lite humor så¨tror jag inte folk reagerar ens.

marie79 skrev 2008-02-03 13:25:44 följande:
    Jag undrar om det skulle vara ok och inte alls för ohyffsat att önska sig en specifik sak i bröllopspresent. Många önskar sig ju resebidrag eller resor i allmänhet men vi kommer att gifta oss utomlands och därmed fira smekmånaden samtidigt. Men när vi kommer hem kommer vi att ha en stor fest för hela släkten och alla våra vänner. Vi vill inte ha en massa krafs som skålar och vaser så vi är inne på att önska oss presentkort från tex sängjätten eller något liknande. Skulle det vara ok att nämna det antingen i infobladet som följer med inbjudan eller ska det nämnas av vårt värdpar när gästerna osar?? Man vill ju inte ha massa mer skålar och sånt som man redan har...
Svar på tråden Massa onödiga presenter...