• jennyfer

Långa Bryggan i Bjärred

Är det någon som har erfarenheter av Långa Bryggan i Bjärred?

Funkar det bra trots att lokalen är liten? (Vi blir nog 40-50 personer.)
    Hur länge får festen hålla på?
    Bra service/God mat?

Jag vill veta allt! =o)

• Svar på tråden Långa Bryggan i Bjärred
  • Hofsan

Du menar Långa längan väl?
    Vi väar där i somras men tyckte det var för litet trots att vi "bara" blir runt 50 st. Det kändes aldeles för litet om man ska ha dans och det kändes inte sådär jätte mysigt där inne. MEN omgivningen var jättefin med den lilla trädgården att tex ha brudskålen i och det sägs att maten ska vara god. Lokalen kostade 5000 tror jag. Serveringspersonal tillkommer.
    Tyckte det var synd att man inte såg havet trots att det bara är 20 m dit just för alla höga buskar som var i vägen.
    Du kan ju kolla hemsidan också:
    www.langalangan.se/

• jennyfer

Nope, jag menar Långa Bryggan (www.kallbadhus.se). Festlokalen ligger längst ut på bryggan, 570 meter ut i vattnet.

Tack i alla fall!

Någon annan som har varit på Långa Bryggan?

• Hofsan

Aha kallbadhuset! Ja där var vi också o kollade.

• metoo

Jag var på bröllop på långa bryggan i somras. Jag tror vi var ca 60 gäster, kändes lite trångt men OK. det blir dock väldigt varmt i lokalen med solen genom fönstren och så mycket folk. Fast man kan ju förstås öppna dörrarna. Nackdelarna var att vi fick bara vara där till kl 01, den långa vägen ut passar inte så bra för äldre eller om det plötsligt börjar regna när man går ut. Annars en trevlig lokal.

Lycka till med bröllopet!
    //Mia

Svar på tråden Långa Bryggan i Bjärred