• Jenbor95

    Ring-Astrid med stjärntecken

    Hej!

    Är det någon som har eller ha sett denna ring i verkligheten? Tycker den är superfin men är osäker om den blir för bred att ha som vigselring (tänkte bara ha en ring).

    /Jenni

  • Svar på tråden Ring-Astrid med stjärntecken
  • Skonie

    Jag tycker den är syperfin och tänkte diskutera ett liknande upplägg med min juvelerare. Dock tycker även jag att den ser bred ut i original

  • bröllop080719

    Tycker att den är jättefin men är i mitt tycke alldeles för bred (9mm) att ha som vigselring, i alla falla på mina korta fingrar :)

  • jimbolina

    Jenbor95, var kan jag se bild på ringen? Är nyfiken. Min ring som jag valt är också väldigt bred.

  • Kärlek ger näring åt själen

    Jimbolina : Det finns bild på den i Amelia brud

  • bröllop080719

    Det finns bilder på www.engelbertstockholm.com


    jimbolina skrev 2008-02-14 10:49:09 följande:
    Jenbor95, var kan jag se bild på ringen? Är nyfiken. Min ring som jag valt är också väldigt bred.
  • Lina L

    Hej!

    Jag provade en Astrid förra veckan. Visst, den är bred men jag var förundrad över hur "tunn" den är och då tyckte jag det kompenserade bredden lite. Hela ringen blev mycket nättare än vad jag föreställt mig vilket jag tyckte var bra. Breda ringar kan ju lätt bli lite klumpiga eller otympliga.

    Har för mig att priset låg mellan 11000-13000 kr beroende på rött eller vitt guld.

  • Jenbor95

    Nu är den beställd Dom hade ingen för provning så det är lite nervöst för hur den ska sitta...

    Tack för ditt svar Linda L, känns bra att veta att någon har provat den och att den kändes bra .

    Föll pladask för den när jag såg den i tidningen och har provat många ringar men hittar ingen jag är nöjd med... Jämför bara med den. Så nu fick det bli den!

    /Jenni

  • Fejs

    Jag funderar på att sätta in stenar i min ring.. får se hur jag gör.

  • Skonie

    Jenbor95, jag kände samma sak när jsag såg Astrid. Föll pladask och nu är det ingen annan ring som passar. Vilket stjärntecken tog du?
    Själv kommer jag (troligtvis) be min guldsmed göra en Astridvariant 5-6 mm bred och med stenar runt om.

  • Jenbor95

    Jag är skorpion så jag tog den, tyckte den stjärnbilden var finare än blivande makens

Svar på tråden Ring-Astrid med stjärntecken