• pyret85

HJÄLP....Er hjälp behövs!!!!

så här är det...

jag ska fria till min älskade på alla hjärtans dag å jag behöver lite tips & ideer!!!

det här är vad har jag kommit på vad dagen ska innehålla...

* äta en god frukost

* gömma små röda hjärtan med små dikter på överallt i lgh under hela dan, typ. i lådor, kylskåp, badrummet..ja o.s.v

* äta en picknik-lunch ute( om vädret tillåter)
    och sen räkor & vin till kvällen med en god efterätt...

...och där nånstans efter räkorna tänkte jag fria... MEN HUR??????

jag har köpt ett frieri-smycke som jag tänkte fria med.

nu behöver jag all hjälp ja kan få om HUR jag ska fria!!!
    & gärna om ni kommer på mer man kan göra under dagen =)

tack tack tack!!!!

• Svar på tråden HJÄLP....Er hjälp behövs!!!!
  • LT2B

Är han ledig då? Det är ju en fredag menar jag.

• Knopan

Är det inte torsdag t o m?

LT2B skrev 2008-02-02 19:34:19 följande:
    Är han ledig då? Det är ju en fredag menar jag.
  • Knopan

Jag är askass på sånt...jag skulle nog aldrig kunna fria. Men funkar det inte med det gamla vanliga gå ner på knä...?

pyret85 skrev 2008-02-02 18:07:57 följande:
    så här är det...jag ska fria till min älskade på alla hjärtans dag å jag behöver lite tips & ideer!!!det här är vad har jag kommit på vad dagen ska innehålla...* äta en god frukost* gömma små röda hjärtan med små dikter på överallt i lgh under hela dan, typ. i lådor, kylskåp, badrummet..ja o.s.v* äta en picknik-lunch ute( om vädret tillåter)och sen räkor & vin till kvällen med en god efterätt......och där nånstans efter räkorna tänkte jag fria... MEN HUR??????jag har köpt ett frieri-smycke som jag tänkte fria med.nu behöver jag all hjälp ja kan få om HUR jag ska fria!!!& gärna om ni kommer på mer man kan göra under dagen =)tack tack tack!!!!
  • pyret85

det e torsdag & vi ska vara tillsamman hela dagen...redan bestämt =)!!!

alla förslag & tips är välkona...allt från att gömma små lappar med kärleks ord , vad vi ska äta till hur jag ska göra när jag friar!!!!!!!!!!!!!!!!!!

=)

• BlivandeFruJohansson

Gör hans favorit rätt, så blir han nöjd där Sätt på lite mysig musik under maten. Kanske är lättare att fria i soffan om du känner dej obekväm att göra de vid bordet..

• Disan

såg ett annat tips här på forumet om att skriva en kärleksförklaring och sen fria där i och jag hade själv tänkt at sno den ideen. köp eller gör ett fint vykort/kärlekskort som han kan öppna under middagen eller under räkätandet och som han kan läsa då och när han läst klart så tittar ni på varandra och då frågar om han vill gifta sig och sen skålar ni.

• ingenjörsbruden

Gå en lång promenad är väldigt mysigt om vädret tillåter!!

Jag föreslår att han får gå på skattjakt (fågel/fisk eller mitt i mellan typ)......på dig!!! :) Göm smycket på något trevligt ställe!!! Kanske hängandes på de riktigt snygga underkläderna du köpt för tillfället.....eller runt fotleden eller så..... Och när han har hittat det så ställer han nog frågan.....Vad är detta?! O så kommer du med en underbar förklaring o frågar om han vill gifta sig med dig!! :)
    Tanken är def intim iallafall!

Har sett någon som har badat bubbelbad med massor med ljus o friat där.....

Lycka till!!!

• BEGirl

En bra början är att använda pepparkaksformar till att trycka ut hjärtsmörgasar pa morgonen.
    Kan du skriva en dikt? Han väntar sig kanske en kärleksförklaring under dagen, men dikten (efter massa jag älskar dig för att osv) kan ju sluta med att "därför vill jag bli din fru.
    Da sätter du dig pa knä och fragar om han vill gifta sig med dig.

Eller, du skriver det pa din kropp, rätt stort. Det förutsätter att ni kommer till att han klär av dig.

• Humlan66

Du kan kan köpa frityrsmet och göra en sån där tom boll typ lycko kakorna fast med mera luft ( kanske funkar om man tar en liten ballong och smet runt om ( om den inte smäller i hettan ) å sen när den är klar ta hål på den ,dra ut ballongen och lägg sedan en lapp där i * vill du gifta dig med mig* Åhh så romantikst . en ide bara

• ingenjörsbruden
    Humlan66 skrev 2008-02-10 14:27:24 följande:
    Du kan kan köpa frityrsmet och göra en sån där tom boll typ lycko kakorna fast med mera luft ( kanske funkar om man tar en liten ballong och smet runt om ( om den inte smäller i hettan ) å sen när den är klar ta hål på den ,dra ut ballongen och lägg sedan en lapp där i * vill du gifta dig med mig* Åhh så romantikst . en ide bara
    *fniss* Så här hade det blivit hemma hos mig då sambon är PEDANTISK med städning o rent o snyggt.... :)

....ser hur allt börjar brinna o frityr oljan stänker ner hela köket och mig med frityrsmet o olja...... Lycklig som tusan över min frityrboll med en romantisklapp i går jag (med all frityrsmet o olja i håret)in till min tilltänkte o ger honom den......*hahahahaha*
    Han säger -Mippmipp (gråben) o rusar igenom dörren! *hahahaha*

Måste bara dela med mig av mina "härliga" visioner!! :)
  • MartinsAnna

LYCKA TILL när du ska fria=)

• Nalle Puh 40

Låter jätte mysigt. Själv så blir det nog till att laga hans favoriträtt, köpa lite rosor och något god choklad. Men ska man ha en "present" oxå eller vad tycker ni?

• LizaStina

pyret85, hur gick det i torsdags?

• BEGirl

Jag föresprakar utan blommor eller presenter! En ring eller ingenting. Man ska ju inte göra den största presenten man kan ge (sig själv) till nagot som behöver kompletteras.

Svar på tråden HJÄLP....Er hjälp behövs!!!!