• Novemberbröllop08

Tärnan ska gifta sig

Undrar en sak. Min tärna har varit bestämd sedan lääänge. Nu ska hon oxå gifta sig, i maj. Månader för mig. Egentligen ska man ju inte ha en tärna som är gift, vad tycker ni? Måste jag välja en ny? Finns ju ingen annan jag vill ha ju.

• Svar på tråden Tärnan ska gifta sig
  • misstrixie

Nej då, klart du kan ha kvar henne som tärna!

• MaddeW

min tärna gifter sig två veckor efter(i Vegas, så vi kan inte komma), men det kunde lika gärna blivit tvärtom.
    Jag valde faktiskt datum så att hon kunde vara med på mitt!

• Strawberryhoney

Är hon gift blir hon väl istället "maid of honour" eller vad heter det?

• Suniz

Min tärna ska också gifta sig, men jag ska ha kvar henne ändå. Det spelar ingen roll tycker jag.

• Utomlands 2008

Varflr skulle du behöva ha en ny tärna för den sakens skull? Fattar inte alls vad problemet skulle bestå i...?

• tonårsmorsa

Traditionen att tärnan ska vara ogift är gammal och inget man behöver följa. Viktigare är väl att tärnan är en person som man litar på och som klarar av att axla de uppgifter man vill att hon ska ha!

• Manikos

Min tärna är gift. Hon var i och för sig ogift när vi skulle ha gift oss -06 men nu hann hon gifta sig innan oss

• matteve

Absolut! Som någon ovan sa heter det "maid of honor" Skillnaden är väl att en gift tärna inte "ska" gå fram mot altaret, utan redan stå där framme, enligt tradition. Men vad spelar det för roll?

Jag ska ha en tärna, min bästis, och hon är gift.

• Nessan

Precis som redan har sagt så är traditionen att en tärna ska vara ogift baserad på tanken att en kvinna inte ska gå ned för altargången med ngn annan än sin man. Har hennes man inget emot detta lär det väl knappast vara några problem?

• strommis

Båda mina tärnor är gifta, ser inget hinder för det.

• lycklig78

Tärnan måste inte vara ogift. Det går alldeles utmärkt ändå.

• blivandefrularsed

Ja, jisses. Klart hon kan vara tärna!

• Novemberbröllop08

Hennes m2b har inget emot detta så.. Löjlig tradition tyckte han. Vet ännu inte om hon överhuvudtaget ska gå med mig in lr om hon redan ska stå därframme. Hur som, det verkar ordna sig ändå. Typiskt mig att hetsa upp mig för detta:)

Tack alla för eran hjälp!

Svar på tråden Tärnan ska gifta sig